Barnmorskebesök idag, v 35+3. Alla värden såg bra ut förutom SF-måttet som har dalat lite från att ligga på linjen till 1sd under. BM trodde att det berodde på att magen sjunkit. Fortsätter det att sjunka blir det TUL efter nästa besök i v 37. Hade bara gått upp 1 kg sedan förra vägningen för en månad sen vilket jag är glad över. Är inte överviktig sen innan men glad att jag inte dragit iväg för mkt på vikten.
Bebis var fixerad vilket jag anat sen länge.
Har avslutat mina aurorasamtal så nu finns en plan skriven i journalen. Har landat i att det blir vaginal förlossning om inget händer. Det känns okej även om jag inte direkt ser fram emot det.
Barnmorskan pratade preventivmedel vilket känns väääldigt avlägset eftersom vi hade så svårt att bli gravida (ivf-graviditet). Dessutom så har vi typ legat med varandra 5 gånger sen jag blev gravid, först pga överstimulering och förstorade äggstockar och sen har det liksom inte blivit så mycket. Vi kom fram till att vi skjuter diskussionen till efterkontrollen, men troligen så kommer vi inte att använda nåt hormonellt preventivmedel.