Vi har börjat på allvar försöka oss på att förstå det här med föräldraledighet. Herre jösses, så komplicerat allt känns. Rena grekiskan. En fråga: om jag tar ut 4 dagar SGI-dagar på en vecka, är det okej om jag skulle jobba max tre dagar den veckan?
Jag kan hoppa in på mitt jobb hur som helst, så jag funderar på om jag skulle känna att det skulle kännas kul att träffa lite folk efter några månader (
) om det är ok att liksom bara ta på sig något pass utan att "anmäla" det någonstans? Tänker så det inte blir något problem, att jag skulle bryta mot någon regel...
Sen funderar jag på om det "normala" är att ta ut sju dagar SGI på en vecka? Eller är det fem som i en normal arbetsvecka? Alltså grundar sig 80 % av tidigare lönen på fem eller sju dagar? Och spelar det någon som helst roll om man tar ut SGI på lördag/söndag mot någon annan veckodag? Ja ni hör ju, kaos.
Jag kikade lite på bärsjalar och tyckte det verkade som mycket pengar för en bit tyg, så jag gick med i en grupp på FB för begagnade bärsjalar. Var inte riktigt beredd på att priserna för begagnade sjalar verkar ligga på tusenlappen?!
HUR kan en begagnad sjal kosta 1000 kr?! Det övergår mitt förstånd.