Visst är det häftigt? Och läskigt! Skönt att allt såg bra ut.
Hur pratade ni om amning? Min barnmorska har hittills inte gjort annat än mätt saker och lyssnat, inga samtal om någonting annat än information om blodvärden och sockerbelastning än så länge och det får mig att känna mig lite ensam i allt det här. Jag tror att jag överreagerar och jag märker ju att jag är extremt mycket känsligare än normalt, men jag känner mig inte alls sedd eller trygg. Känner mig som en vandrande katastrof som gör problem av småsaker
Ja det är ju en väldigt märklig känsla! Det var väl en sak i början när jag mest kände någon spark här och var men nu när jag liksom kan känna att bebisen snurrar runt där inne och att man faktiskt kan känna var huvudet är, det känns läskigt, haha. Är jag med i någon film om Aliens?
Jag fick med mig ett häfte senast jag var där som heter "lättare att amma" så vi pratade lite om vad som stod (eller ja, mest hon) och vad vi har för förväntningar/tankar om amning. Hon sa att om ett barn skulle födas för tidigt, säg v 33, så är ens mjölk sammansatt för att passa just barn i v 33. Det är lite häftigt, men det är klart det är så när man tänker efter. Hon sa väl inte så mycket nytt, men hon har väl fått någon känsla för hur våra tankar går i alla fall så att man kan följa upp det efter födseln.
Så väldigt tråkigt att känna sig orolig och inte bli sedd i detta. Det borde väl vara lite märkligt att barnmorskan inte tar upp sådant? Har du fått fylla i något formulär över hur du mår? Det borde väl vara av stor vikt för vården att fånga upp sådana känslor. Jag fyllde i något sådant formulär förra gången jag var där och kommer inte riktigt ihåg vad hon sa, men hade man en viss poäng så tror jag man fick tid för att prata med någon.