Tänkte uppdatera en sista gång för att skriva av mig lite.
Vi är hemma från sjukhuset nu.
Det började komma lite blod igår hemma samt imorse, så efter första kuren cytotec imorse tog det bara 15-20 min innan värkarna började komma igång och efter ca 45min så var liten ute. Hjärtat slutade slå för tidigt för att läkaren skulle kunna se kön. Runt vecka 13+3.
Moderkakan tog tid på sig trots extra dos cytotec och värkstimulerande så läkaren fick hjälpa till att försiktigt dra ut den efter tre timmar.
Enligt läkaren vi träffade ansåg hon att moderkakan inte såg ut som vanligt utan den var blek, lite ”skrumpnad” och såg inte ut att vara så kärlfylld som den ska. Hon lade därför en gissning på att det är anledningen. Vi fick aldrig veta om det var samma sak förra gången tyvärr.
Fostret och moderkaka är skickade till Uppsala för analys och obduktion. När svaret kommit till läkaren skickar hon allt skriftligt samt skickar med en plan vid framtida graviditet beroende på vad obduktionen visar. Mest troligt kommer det bli blodförtunnande om jag blir gravid igen.
Vi får ingen utredning denna gången utan måste vara med om samma sak en gång till för att landstinget ska hjälpa oss. Läkaren pratade även med överläkaren som bestämt sa nej och hänvisade till landstingets regler.
Får se om vi vänder oss privat, beror lite på vad obduktionen visar. Vi får svar om tidigast fyra veckor.
Psykiskt är det bättre än väntat. Jag har nog lyckats distansera mig från det hela och har inte vågat knyta an på samma sätt till den här graviditeten. Tror att det är därför det inte är lika tufft. Nu vill jag bara att blödningarna ska ta slut så fort som möjligt så jag kan leva normalt igen och så får vi väl se vad som händer framöver...
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni alla får uppleva ett lyckligt resultat av eran graviditet och så får vi se om jag orkar följa er här inne framöver.
Stor kram och tack för allt stöd
Kan inte annat än instämma i allt @Ja88 skrev ovan! Tack för den fina uppdateringen, även om det känns väldigt ledsamt att den behövdes