Jag har fått problem med massa sammandragningar.. trodde först det var lugnt, men ringde BM och fick komma på akutbesök imorse, vilket resulterade i ett läkarbesök inbokat och fått brasklapp om att stressa ned. Inte lätt då jag har ett fysiskt aktivt jobb där stressen är svår att kontrollera/värja sig från Känner mig uppgiven, vill inte sjukskriva mig.. borde inte vara svårt att tagga ned kanske, men jag är en sån där person som trivs att köra i hundranitti, annars kan det vara liksom. Någon annan som har sammandragningar tidigt? Är i v. 19, 20 imorgon.
Ja tyvärr, det började i vecka 14 för mig... Först och främst, se till att få lämna en urinodling! Inte sällan kan UVI hos gravida ge sammandragningar som enda symtom och bör misstänkas om man plötsligt får ökade sammandragningar. Ha respekt för kroppens signaler, säger jag i all välmening Jag blev ju först halvt och sen helt sjukskriven delvis pga sammandragningar (plus foglossning och lite till). Hänger i en gravidgrupp på FB för marsmammor där två under senaste veckan har blivit mammor till extremprematurer där utgången är rätt så oviss Inte för att måla upp skräckscenario men begär kroppen lugnare tempo så får man lov att anpassa sig hur jäkla frustrerande det än är (och det är det verkligen, jag är liksom i v 22 och lika orörlig som om jag var inne på sista veckorna...skitjobbigt).