Jag börjar åter ledsna lite på folks kommentarer om magen... är ju mammaledig större delen av tiden nu så slipper iaf jobbiga kollegor men det är ändå ett himla ”men oj vad stor du är” från släkt och bekanta.
Jag har alltid varit väldigt smal men gick upp 30 kg förra graviditeten. Dessutom bär jag barnet väldigt mycket ”utanpå” kroppen vilket gör att jag nu i vecka 22 ser ut som många andra gör i vecka 30. Förra grav syntes ingenting före v 20 men när magen väl kom blev den enorm på kort tid.
Det resulterade i ett evigt ”är du säker på att det bara är en”, ”men oj nu kan det inte vara långt kvar”, ”du ser ut att vara på väg att spricka” etc och jag tyckte det var skitjobbigt...
Nu har det redan börjat med folk som inte TROR mig när jag säger att det är dags i april. Ändå började jag på normalvikt nu och har inte gått upp ett kilo hittills.
Vad ÄR det med folk och dessa kommentarer... tycker nån (utom de själva) att det är kul?? Bah!
Vad trött man blir. Jag känner mig dessutom väldigt obekväm i att gå upp i vikt, få mage, ännu större bröst, fula bröstvårtor etc. Blir liksom inte bättre för att alla påpekar. Typ min mamma: nu ser du ju verkligen gravid ut.?. Varför måste man ens säga nåt? Har ju dessutom 12 veckor kvar så det lär ju bara bli värre.