Jag vaccinerade mig i helgen som var. Tyckte det var lika bra.Vet inte om vi pratat om det förut, men hur gör ni andra med vaccin mot influensa?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vaccinerade mig i helgen som var. Tyckte det var lika bra.Vet inte om vi pratat om det förut, men hur gör ni andra med vaccin mot influensa?
Jag har vaccinerat mig, eftersom rekommendationen till riskgrupper (till vilka gravida hör) är att göra det. Det var självklart för mig.Vet inte om vi pratat om det förut, men hur gör ni andra med vaccin mot influensa?
Vet inte om vi pratat om det förut, men hur gör ni andra med vaccin mot influensa?
Vet inte om vi pratat om det förut, men hur gör ni andra med vaccin mot influensa?
Nedre delen av magen låter mer som växtvärk än foglossning, jag har också en del sån mellan varven. Särskilt som du säger, när jag reser mig upp och går. Foglossning känns mer antingen i pubisbenet eller vid sidan av svanskotan, upplever jag.Jag har efter helgen fått ganska ont i nedre delen av magen - speciellt när jag reser mig upp och går. Undrar om detta kan vara foglossning? Har inte känt något av graviditeten innan. Är i v. 17 nu.
Tänker också snarare växtvärk eller ligamentsmärtor.Jag har efter helgen fått ganska ont i nedre delen av magen - speciellt när jag reser mig upp och går. Undrar om detta kan vara foglossning? Har inte känt något av graviditeten innan. Är i v. 17 nu.
Alltså denna ständiga hunger Blir proppmätt när jag äter, men såhär mindre än en timme efter middagen är jag hungrig igen. Känns inte som att jag gör annat än äter Någon mer?
Japp kan väl inte påstå att jag äter mindre per gång heller... väldigt svårt att hålla en ständig hunger under kontroll (med andra medel än att äta), särskilt när man mår riktigt dåligt så fort hungern ignoreras. Mår illa, känner mig darrig osv.Alltså denna ständiga hunger Blir proppmätt när jag äter, men såhär mindre än en timme efter middagen är jag hungrig igen. Känns inte som att jag gör annat än äter Någon mer?
Andning? Menar du den i syrgasmasken? Annars vet jag inte vad du menar nä men allvarligt så tror jag inte att jag brydde mig nämnvärt om någon andning. Om det hjälper en att slappna av genom att tänka på den, så är det säkert jättebra. Men jag tror inte att det är någon magisk universallösning som funkar för alla, och om det får dig att stressa upp dig så tror jag det gör mer skada än nytta.Förlåt för att jag typ spammar tråden idag. Men jag har tänkt lite på det här med "lugnande" andning. Jag har gjort en del yoga där de säger att man ska andas på ett visst sätt, som att andas in djupt och ut länge, men alltså jag klarar bara några andetag sedan får jag lite panikkänslor. Jag måste få andas som jag vill! När jag var till barnmorskan sist och skulle ta blodprov låg jag på britsen och tittade upp i taket och andades som vanligt när hon säger åt mig att träna på att ta djupa andetag. Jag är inte rädd för nålar men kände mig mer stressad över att det blev en "grej" eller vad man ska säga, med andningen. Ni som fött barn tidigare, hur kände ni med andningen under tiden? Var det något speciellt som fungerade bättre än något annat? Några tips som inte fungerade bra för er?
Jag läste i Föda utan rädsla och blev lite lättad på något vis när det stod att en djup andning kan rubba balansen mellan syre och koldioxid och att det kan ge en ökad ångest. Kände mig inte fullt lika mycket som ett freak längre som inte alls förstår mig på det här med djupandning. Kanske slipper jag försöka mig på att lära mig tycka om att andas på ett sätt jag inte vill. Jag kanske kan försöka koncentrera mig på att andas så gott det går i en lugn takt istället.
Andning? Menar du den i syrgasmasken? Annars vet jag inte vad du menar nä men allvarligt så tror jag inte att jag brydde mig nämnvärt om någon andning. Om det hjälper en att slappna av genom att tänka på den, så är det säkert jättebra. Men jag tror inte att det är någon magisk universallösning som funkar för alla, och om det får dig att stressa upp dig så tror jag det gör mer skada än nytta.