Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har gjort en ny Thermobar till ena boxen :up: Supernöjd, hoppas jag är det i morgon med :angel: Men jag förfrös nästan tårna på kuppen så nu sitter jag med en kopp kaffe och fötterna instoppade i min megastora vetekudde och känner värmen sprida sig :love:
Sen är det vara en till andra boxen som ska fixas också :cautious: :cool:

Trött i huvudet efter möte med chefen + arbetsledaren + jobbcoach + ams. När det äntligen närmar sig anställning så har det kommit annat skit i vägen, och jag får hänga i luften och vänta igen :down:

Nä, så trist! Håller tummarna att det löser sig!
Det är en i din ställning - långtidssjukskriven - som vill börja arbetsträna. Han har multipla diskbråck och kan därför inte sitta i maskin som han är anställd ifrån. Men då har han upptäckt den tjänst vi har skapat åt mig här ute med sikte mot anställning, och vill ha den såklart :( Sen är han tydligen en facknisse så han är inte lätt att diskutera med... :down: Jag tror inte han klarar det här heller, varken att köra trucken som inte har nån fjädring öht eller dra runt på pallar som väger runt ett ton, men det är ju jag som hamnar utanför om han insisterar på att försöka ändå :(

M
Det är en i din ställning - långtidssjukskriven - som vill börja arbetsträna. Han har multipla diskbråck och kan därför inte sitta i maskin som han är anställd ifrån. Men då har han upptäckt den tjänst vi har skapat åt mig här ute med sikte mot anställning, och vill ha den såklart :( Sen är han tydligen en facknisse så han är inte lätt att diskutera med... :down: Jag tror inte han klarar det här heller, varken att köra trucken som inte har nån fjädring öht eller dra runt på pallar som väger runt ett ton, men det är ju jag som hamnar utanför om han insisterar på att försöka ändå :(
Men får man verkligen skyffla undan dig så att säga för hans "skull"? Du har ju vart där ett tag nu och som jag förstått det lovad anställning om allt går bra? Taskigt att det här har kommit :(

M

Men får man verkligen skyffla undan dig så att säga för hans "skull"? Du har ju vart där ett tag nu och som jag förstått det lovad anställning om allt går bra? Taskigt att det här har kommit :(
Tyvärr får man det eftersom han är anställd och de har skyldighet enligt lag att omplacera honom om det går :( Men som sagt, chefen vill verkligen inte ha honom här, han kommer inte klara av mitt jobb - speciellt inte kontorsdelen - men man måste ju följa lagen. Sjukskrivningen går tydligen ut imorgon så förhoppningsvis blir den förlängd så att vi får lite mer spelrum.

@Ninnurur

De får väl hitta på nåt annat till gubben att göra då. Om han inte klarar det jobbet heller.

Ätit frukost och snart ut i kylan till hästarna sen sjukhuset.

"Äntligen" på väg hem. Kl 10.13 kollade jag när nästa tåg hem skulle gå, självklart gick dom en gång i timmen bara, 10.09 11.09 osv :banghead: hatar att inte titta i tid :meh: bra omständigt är det å att komma hem. Gå 10 min till buss, åka buss, på tåg till lund, byta tåg till ett mot kristianstad, åka buss och sen gå sista biten hem :meh:

Tyvärr får man det eftersom han är anställd och de har skyldighet enligt lag att omplacera honom om det går :( Men som sagt, chefen vill verkligen inte ha honom här, han kommer inte klara av mitt jobb - speciellt inte kontorsdelen - men man måste ju följa lagen. Sjukskrivningen går tydligen ut imorgon så förhoppningsvis blir den förlängd så att vi får lite mer spelrum.
FY tusan. Håller tummar och tår för din skull.

Håller tummarna för att det löser sig. Du har ju slitit bra och förtjänar verkligen lite flyt :)

Nähä, dags att äta nått och sen åka ut till stallet. Passa på när solen skiner och man är ledig.
Har fått en ny tömkörningsgjord så nu ska här tränas!
Borde ringa arbetsförmedlingen, jobbar ju deltid nuförtiden..

Äsch. Det finns roligare saker att göra!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 357
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 652
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar