Vad gör vi? Kids edition - del 4

Nattat barn. Berättade för sonen att "min" häst dog imorse och så pratade vi lite om det, om hur det gick till och att djur inte lever lika länge som vi gör. Han sa att han tror att själen flyger iväg när man dör och att han hoppades att hästen kan se igenom taket och vet att vi pratar om honom. Fy fasen så fin unge jag har ❤️😢

Varit på bondgården, hemma över lunch och målade lite med vattenfärger och sen handelsträdgården. Idag testade vi att hoppa över vilan för dottern för första gången och det gick utmärkt. Hon hade en liten dipp på eftermiddagen och somnade sen några minuter i bilen på väg till Willys. ”Jag somnade lite på vägen hit bara” sa hon när vi öppnade bildörren :heart Sen har vi gjort hamburgare, badat och nu somnade båda på raketfarten 10 min. Trots att sonen sov dryga 1,5 h vid lunch. Mina gullisar.

Även här gick läggning ok. Vi satt och halvsov alla tre i fåtöljen innan vi gick ner och borstade tänderna. Då vaknade de såklart till och äldsta blev sur för att jag började borsta tänderna på yngsta, så han klampade upp igen.
Orkade inte ta nån fight, så tog med tandborsten upp.
När jag lyckats få dom att byta om till pyjamas tog vi lite dansparty till baby haj och sen läste vi en bok innan yngsta somnade på ett par minuter och äldsta på en kvart.
Ska nog köra mer dans innan läggdags.

Kände mig lite ruggig igår kväll och tänkte att det skulle bli bra med en god natts sömn. Tre(!) gånger inatt har lilla E vaknat och varit fly förbannad och skrikit, hon som alltid sover som en stock. Varje gång har hon vaknat arg, kastar bort en gose och sen varit ledsen för att gosen är borta :meh:
Idag ska jag nog rensa mängden grejer i hennes säng...

Är på hajk med sjuåringen, sovit på liggunderlag. Eller sovit och sovit är väl att ta i! Och ryggen helt paj! Nästa gång köper jag uppblåsbar madrass 🫣
Fy fasen... traditionell enkel skumgummirulle? 😬 Jag tror att hajkerna kan bli roligare med ett litet dyrare självuppblåsande liggunderlag, med litet uthållighet fyndar man begagnat på Blocket / Marketplace / Tradera, många köper ju finfina grejor men tröttnar snabbt på friluftsliv. :) XXL har annars bra pris just nu på Exped SynMat Basic 7,5 cm., lätt och vandringsvänligt. Behöver man inte gå så långt och kan kosta på sig litet extra vikt finns t ex Outwell. Det finns ju ännu tjockare och mer komfortabla madrasser, men då blir det ofta för tungt och otympligt för att släpa med sig...

Då kör vi, vabbar barn med vattkoppor och maken bortrest med jobbet måndag till fredag 😅 Håller båda barnen hemma, igår handlades mat för hela veckan, vet ju inte hur lång tid det tar innan alla vattkoppor torkat ut (hon blev sjuk i onsdags, dvs fem dagar sen).

Får se vad vi ska göra, blir ju väldigt låsta hemma. En dag ska vi i alla fall ta fram adventspynt, det lär hålla alla sysselsatta ett tag!

Fy fasen... traditionell enkel skumgummirulle? 😬 Jag tror att hajkerna kan bli roligare med ett litet dyrare självuppblåsande liggunderlag, med litet uthållighet fyndar man begagnat på Blocket / Marketplace / Tradera, många köper ju finfina grejor men tröttnar snabbt på friluftsliv. :) XXL har annars bra pris just nu på Exped SynMat Basic 7,5 cm., lätt och vandringsvänligt. Behöver man inte gå så långt och kan kosta på sig litet extra vikt finns t ex Outwell. Det finns ju ännu tjockare och mer komfortabla madrasser, men då blir det ofta för tungt och otympligt för att släpa med sig...
Jag hade rulle underst och sedan uppblåsbart, men det uppblåsbara var väldigt smalt och jag är en rätt stadig person 😂 Maken, som köpt liggunderlaget säger att det är bra, jag är ytterst tveksam 🤪

Det kanske vore ngt! Här ”välte” jag ner på kalla golvet så fort jag rörde mig! 😅
Ja det måste nästan ligga dikt an och i rätt lutning, sov någon natt med dottern i tvåmannatält när hon var typ 3 med två smala (jag är inte så bred) det slutade med att hon låg på tvätten mellan underlagen och jag fick ligga blixt stilla för att inte hamna på marken 😂

Idag är en sån dag som jag önskar att mina barn gick i skolan/förskola i stan istället för 1 mil. Eftersom vi inte är eniga i en flytt så kan de heller inte flyttas på, utan jag kör minst 4 mil varje dag som de ska till fritids/förskola (1 mil enkel resa). Kanske ett i landsproblem för de som har längre sträckor, må vara så men eftersom jag bor i en stad med stort utbud så är det ett bekymmer för mig.

Alltså detta klängande! I åtta fall av tio, mysigt med någon som vill ha närhet. I de andra två fallen händer det att jag bara vill vråla: LÅT MIG VARA IFRED!!!. Ofta är det sonen som vill hänga på mig men så fort han låter mig vara så kommer hunden. Vissa dagar behöver jag mer paus än andra. Tur att det ändå är övervägande positivt. (Men jag längtar ändå lite efter att få ha min kropp ifred...)

Ja jösses denna vecka redan. Jobbade halvdag i måndags pga tandläkarbesök med ett av barnen. I tisdagsmorse vaknade ett barn upp med magplågor och svullen mage (han har problematik med sin mage), och samma eftermiddag ringde en av annan av sönerna mig från skolan och storgrät. Han hade gjort en rejäl vurpa med ryggen och huvudet i golvet på skolan så trots att han egentligen åker buss hem så fick jag hämta honom. Svullen rygg och misstanke om hjärnskakning så hemma för observation. Idag vid 08.30 lämnades sonen som hade magplågor igår till skolan och jag fick samtal om att hämta hem honom vid 11. Så just nu vet jag inte om någon av dom kan gå imorgon eller om jag ska fortsätta vabba för det går sisådär just nu :cool:

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 156
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 228
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 617
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka