Vad gör vi? Kids edition - del 4

Tre dagar vab isolerade hemma utan avlastning, puh. Intensivt men roligt också, skönt att få lite extratid med barnen men imorgon blir det förskola och jobb igen, då får jag chans att ladda upp lite mentalt 😅 Två dagar till innan maken kommer hem.

Haha ja det är verkligen på jobbet man får chans att ta det lugnt som förälder, även om det är ett intensivt jobb så är det endast en själv man behöver tänka på istället för att vara kluven åt alla håll 😅

Haha ja det är verkligen på jobbet man får chans att ta det lugnt som förälder, även om det är ett intensivt jobb så är det endast en själv man behöver tänka på istället för att vara kluven åt alla håll 😅
Som lärare vet jag inte om jag är beredd att hålla med, speciellt inte i dessa tider med sjukdomar och vikariebrist! 🫣🤪

Som lärare vet jag inte om jag är beredd att hålla med, speciellt inte i dessa tider med sjukdomar och vikariebrist! 🫣🤪

På jobbet har man raster, hemma är det ett konstant arbete. Själv jobbar jag på en myndighet som inte ens har vikarier och det är intensivt från start till slut 🤪

Apropå jobb. Nog för att jag gillar att hänga med sonen men håller med @Bexzor det är intensivt hela dagen! Efter fyra dagar hemma kan jag säga att nu är jag mer än redo för att gå och jobba lite. Visst kan det vara helt galet tryck på jobbet också men där får jag iaf ägna mig åt olika uppgifter relativt ostört. Och så är det egentid i bilen fram och tillbaka.

Nu ska jag försöka få sonen att vila lite, eller iaf komma ned i varv så att han orkar föris mellan 13 30-17 idag.

Någon mer som idag stått och grävt i sina sopor för att få fram en slängd kartong med röd mjölk, knyckla ut den igen för att sen hukad bakom en köksbänk i smyg hälla över mjölk från den gröna förpackningen till den röda för att sen kunna ställa sig upp och triumferande utropa till en hysteriska nästan-treåringen att vi hade fel, det fanns visst röd mjölk kvar ändå... någon? 😅

Någon mer som idag stått och grävt i sina sopor för att få fram en slängd kartong med röd mjölk, knyckla ut den igen för att sen hukad bakom en köksbänk i smyg hälla över mjölk från den gröna förpackningen till den röda för att sen kunna ställa sig upp och triumferande utropa till en hysteriska nästan-treåringen att vi hade fel, det fanns visst röd mjölk kvar ändå... någon? 😅
Nej men jag har pedagogiskt försökt förklara för den hysteriska 2.5-åringen att vi inte dricker saft till frukost. Och att det inte är något jag kompromissar kring. Två morgnar i rad 😅

Nej. Däremot skulle jag sätta in bilstolen i mammas bil och dottern insisterade att hon ville ha sin lillebrors stol. Jag lyckades inte få fast den, så jag bytte stol. De är samma modell med någon knappt synlig skillnad. När jag kom in frågade dottern om hon skulle åka i lillebrors stol och jag svarade "Eeeeh, ja!" i hopp om att hon inte skulle se skillnad. Det gjorde hon, och det blev hus i helvete. Hus. I. HELVETE.

Anekdot är att när vi köpte den bilstolen så hann lillebror åka i en en gång. EN GÅNG. Sen hävdade dottern att hon ville åka i lillebrors stol så det fick hon. Och det har hon fått, varje gång sen dess i 6 månader nu så huruvida stolen verkligen är lillebrors går ju att debattera..

Härligt med nästan-treåringar. Det är fint.

Nej däremot fick jag skulden och alla innestående känslor gällande att en av sönernas fröknar inte ringt mig och meddelat att han vill åka hem från skolan. Så två viktiga handlingar fick jag avbryta för tålamodets skull. Sen vägrade han åka till simskolan med lika starka känslor. Men eftersom det finns inga tecken på stödbehov i skolan så vill skolan inte utreda och vården säger också nej pga skolans åsikt 🤪

När alla lugnat sig så avslutades kvällen med sockerfri julmust och salta pinnar framför en film. Det var välbehövligt.

I morse gick jag upp med sonen kl. 5 och tänkte att vi kunde läsa lite bok en stund. Han hittade sin ”Hur låter utryckningsfordonet?” bok, TROTS att jag avsiktligt lämnade den inne i kojan. Men visst, den hittade han och tryckte på alla knappar en bra stund. Sen kom han springandes och hoppade upp i min famn med knäna före så jag blev knäad i skrevet, vilket fick mig att tappa andan. Då skulle han ”blåsa” men gjorde det i mitt ansikte i stället och eftersom han har dubbel tandsprickning så dreglar han mycket och i princip mest spottade. Så ligger man där 05.30 en lördag i fosterställning, med spott i ansiktet och en brandbil som tjuter i bakgrunden och bara… nämen 1,5-åringar är ju också jävligt fint! 😅

Aldrig gjort men borde nog. Lillasyster här dricker bara mjölk på förskolan eftersom jag uppenbarligen köper fel sort hem. Så enligt henne är det ju helt olika dryck och tänker då RAKT inte prova den hemma.

Funderar seriöst på om vi bara ska kasta ut alla mattor ur huset. Vet inte hur många gånger per dag som jag rättar till dem efter att sonen och hunden busat. De lyckas tom. flytta på mattor som det står möbler på. Nackdelen med ett mattfritt hus: kallt och inte så mysigt. Fördelen: går att skejta och köra Bobby car helt obehindrat...

Funderar seriöst på om vi bara ska kasta ut alla mattor ur huset. Vet inte hur många gånger per dag som jag rättar till dem efter att sonen och hunden busat. De lyckas tom. flytta på mattor som det står möbler på. Nackdelen med ett mattfritt hus: kallt och inte så mysigt. Fördelen: går att skejta och köra Bobby car helt obehindrat...

Jag har knappt några mattor sen mitt mål var att få dottern blöjfri i somras. Trodde lite naivt att mattorna skulle vara tillbaka nu men icke så jag förstår helt klart din nackdel :meh:

Vi har minimalt med mattor nu också, men det kommer en tid snart även för dem 😊

Nej hörni vilken slitsam helg. Det här med att dottern har övergång att inte sova på dagen längre och sonen tandsprickning. Det känns som att han har brutit ihop och gråtit en gång i minuten sen i fredags. Ett konstant ljud av gnäll, gråt och skrik i flera dagar. Medan dottern pratar på inandning och frågar ”Vad pratar ni om?!” minst 5 ggr per mening som man får ihop. Vi har försökt åka pulka, gå på café, pyssla, ta promenader med barnvagnen men vad vi än gör är det bråk och skrik. Samtidigt var jag på födelsedagsfest igår och har därmed sovit 3,5 h lite uppdelat inatt och tidig morgon. Nu håller min kropp på att stänga av helt här känner jag. Sa att jag behövde gå undan 20 min innan vi kör slutspurten med läggning men dottern stod nedanför trappen och vrålade så det gick inte. Så nu sitter hon här i mitt knä medan jag skriver klart det här och jag försöker att ta sats för att övertala henne till ett bad som hon vägrat de senaste kvällarna.

Vissa dagar är verkligen transportsträckor. En fot framför den andra i väntan på andra dagar.

Barnens pappa åkte till Frankrike idag!

Självklart snorhalt halva dagen och sen spöregn. Lerigt som tusan ute skitiga, skitiga barn men nu är stallet klart iallafall, nästa utmaning- lägga 2 åring som vanligtvis läggs av pappan 6,7 gånger i veckan och som niu ikväll vägrar vara själv 🤷

Så här ligger jag! De stora barnen har lagt sig själva, bebisen skriker och 2 åringen pratar😅

Mamma, pappa åkte med killen i den svarta bilen, wooom woom, stora svarta bilen åkte pappa. Nu regnar det ute och är mörkt pappa är ute snart kommer mormor (pappan blev hämtad av en svart taxi för skjuts till Arlanda och mormor kommer på tisdag så de är ju iallafall korrekt) nej Dexter (hunden kommer) gå ut de är min mamma du inte sova här

De är nått visst första dagen vi är själva 😅🤣
För en stund sen var jag ute och fodrade med babyvakten på där bebis sitter i babyskydd bredvid min mittersta som spelar tv spel i vardagsrummet.
Hör honom hela tiden - vardagsrummet till mamma kom, nä mamma kan inte svara! Rapporterar- bebis sover, bebis sover 😂

Idag sa sonen "mamma, idag julpyntar vi!" 😁
Jag lyckades begränsa det till adventspynt, så medan jag lagade mat fixade han upp ljusstakar i större delen av huset, i princip helt själv! Glad att slippa göra det själv, men synd att han inte når att hänga stjärnorna i fönstren 😅

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 917
Senast: Derivata
·
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 089
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 506
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 027

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Den perfekta sällskapshunden
  • Katthår
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar