Vad gör vi? Kids edition - del 4

Glömde absolut fars dag idag 🙃 Till mitt försvar har det varit fars dag hela veckan, eller kanske två till och med. Maken har varit på jobbresa och sen hade han en stor presentation i torsdags som han fått jobba dygnet runt för veckan innan. Och igår var han på fest och fick sovmorgon i morse. Så jag har dragit lasset hemma ett par veckor och har därför noll dåligt samvete över att fars dag föll i glömska mitt i allt.

Här rundade vi av dagen med ett 40 minuter långt drama med gallskrik och tårar som sprutade. Ungen var så arg att han var illröd i ansiktet och det var nästan omöjligt att höra vad han sa för han bara skrek. Orsaken? Hans elaka mamma påstod att hon inte kunde "hälla ut" mjölken från potatismoset hon just hade gjort, och sen påstod pappan att han inte kunde laga det trasiga knäckebrödet :arghh:

Och ja, han fyller 3 år om sex veckor... vi tänker att det kan bli ett spännande år vi har framför oss :nailbiting:

Barnen fick ett ryck innan läggdags och skulle "träna". Storebror mest ihärdig och gjorde armhävningar, stod i brygga och skulle bära runt lillasyster på axlarna. Ändå inte dåligt att klara av att ta halva sin egen vikt på axlarna. Men han besegrade iaf inte mig i armbrytning, det tog han lite hårt 😁 Lillasyster försökte göra som brorsan, med varierande framgång.

Här rundade vi av dagen med ett 40 minuter långt drama med gallskrik och tårar som sprutade. Ungen var så arg att han var illröd i ansiktet och det var nästan omöjligt att höra vad han sa för han bara skrek. Orsaken? Hans elaka mamma påstod att hon inte kunde "hälla ut" mjölken från potatismoset hon just hade gjort, och sen påstod pappan att han inte kunde laga det trasiga knäckebrödet :arghh:

Och ja, han fyller 3 år om sex veckor... vi tänker att det kan bli ett spännande år vi har framför oss :nailbiting:

Yep. Dottern som fyller 3 i januari får sammanbrott över precis allting just nu. Det värsta någon kan göra är att gå upp på övervåningen, om ens för att snabbt hämta något, utan att hon får följa med. Då ligger hon nedanför trappen och skriker. Det går inte att dela ett äpple eller skala en frukt på rätt sätt, även om man gör precis som hon säger. Här om dagen frågade jag om hon ville ha en fikonboll och hon meddelade att hon ville ha två. Så hon fick två. Hon frågade om jag kunde dela upp den i små bitar, så jag började göra det. ”INTE DEEEEEEEN!!!!!” skrek hon i panik och slet den ifrån mig. Jag frågade om hon menade den andra fikonbollen och det gjorde hon. Så jag började dela upp den medan hon smått panikartat försökte sätta ihop den andra igen. När jag var klar gav hon mig den nu ihopsatta fikonbollen och bara: ”Nu kan du dela den!” 🙃

Yep. Dottern som fyller 3 i januari får sammanbrott över precis allting just nu. Det värsta någon kan göra är att gå upp på övervåningen, om ens för att snabbt hämta något, utan att hon får följa med. Då ligger hon nedanför trappen och skriker. Det går inte att dela ett äpple eller skala en frukt på rätt sätt, även om man gör precis som hon säger. Här om dagen frågade jag om hon ville ha en fikonboll och hon meddelade att hon ville ha två. Så hon fick två. Hon frågade om jag kunde dela upp den i små bitar, så jag började göra det. ”INTE DEEEEEEEN!!!!!” skrek hon i panik och slet den ifrån mig. Jag frågade om hon menade den andra fikonbollen och det gjorde hon. Så jag började dela upp den medan hon smått panikartat försökte sätta ihop den andra igen. När jag var klar gav hon mig den nu ihopsatta fikonbollen och bara: ”Nu kan du dela den!” 🙃
Jag kan trösta med att just det där blir bättre ganska snart. Lämnade på förskolan samtidigt som en rätt jämnårig till ditt barn idag som hade ett totalt bryt för att hon behövde ta av overallen 😂, och hade haft liknande bryt när det skulle på hemma. Tror dessutom mamman är till ganska stor del ensamstående och jobbar heltid.. när vi gick ut från förskolan sa hon lite uppgivet ”säg att det blir bättre” och det blir det, jag hade helt glömt hur det där var nu när barnet snart är 5,5❤️

Jag kan trösta med att just det där blir bättre ganska snart. Lämnade på förskolan samtidigt som en rätt jämnårig till ditt barn idag som hade ett totalt bryt för att hon behövde ta av overallen 😂, och hade haft liknande bryt när det skulle på hemma. Tror dessutom mamman är till ganska stor del ensamstående och jobbar heltid.. när vi gick ut från förskolan sa hon lite uppgivet ”säg att det blir bättre” och det blir det, jag hade helt glömt hur det där var nu när barnet snart är 5,5❤️
Jag hoppas du har rätt för min nyblivna 4-åring bröt ihop helt i helgen för att han inte ville vara ute och inte vara inne 😅

Sån igenkänning, vet inte hur många diskussioner vi haft det senaste året om att det inte går att sätta ihop ett knäckebröd som de delat, och varje gång får man bara svaret MEN JAG VILL ATT DET SKA GÅÅÅÅ 😅

Och jag tycker vår jämngamla har varit så sen 1,5 ungefär..🤪😂

Detta kommer jag med all säkerhet få äta upp men här är den nyblivna treåringen i en rätt positiv fas 😅 Han är med på det mesta man föreslår och oftast glad. Men alltid är det ju såklart något så istället tampas vi med att han på senaste tiden blivit helt galet mammig. Han har aldrig varit varken mammig eller pappig men nu är det av någon anledning bara jag som gäller... Jag försöker argumentera för att det är ett tydligt tecken på att jag behöver åka iväg på en veckas semester :p Sen är han i en knepig matfas också. Väldigt fram och tillbaka vad han vill äta och inte och hur mycket. Är precis samma sak på förskolan så det är inte så att han är kräsen hemma och äter på förskolan. Vi får väl hoppas på en snabb fas...

Treåringen här hemma växlar mellan hemskt humör och "kan själv", men ibland får jag en glimt av en ljusare framtid. Igår och idag har hon klätt/klätt av sig i princip på egen hand och överlag klarat massor som hon förr hade brutit ihop kring, typ plocka upp sina leksaker från golvet. Jag njuter och försöker samla energi till framtida dippar 😁

Liknande trådar

Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 415
Gravid - 1år På tal om badhus. Vi ska på babysim i mitten på september. Hur sjutton gör man? Jag måste ju byta om och duscha, var gör jag av barnet...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 043
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 398
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 009
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar