Vad i hela friden gör vi? (Del XIII)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den handläggare jag har haft var det inte så stora fel på heller, men hela systemet... :banghead: Det borde ju gå att ha lite olika formulär, när jag fick cancerbehandling så skulle jag svara på när jag beräknade att bli frisk... Om jag det visste liksom.. :crazy: Det är ungefär som frågan hos tandläkaren "träffar du regelbundet någon läkare?" Exakt vad menar man regelbundet? Ja en gång om året träffar jag min onkolog, är det regelbundet? :confused: Sen kommer det att fasas ut men fortfarande kommer det att vara regelbundet... ;)

Som jag, hur kul är det att få den frågan? Jävla pucko system!

Den handläggare jag har haft var det inte så stora fel på heller, men hela systemet... :banghead: Det borde ju gå att ha lite olika formulär, när jag fick cancerbehandling så skulle jag svara på när jag beräknade att bli frisk... Om jag det visste liksom.. :crazy: Det är ungefär som frågan hos tandläkaren "träffar du regelbundet någon läkare?" Exakt vad menar man regelbundet? Ja en gång om året träffar jag min onkolog, är det regelbundet? :confused: Sen kommer det att fasas ut men fortfarande kommer det att vara regelbundet... ;)
Ja, rergelverket lämnar en del övrigt att önska sas.. Skulle nog gå att göra mkt smidigare och billigare. Jag har inte behövt svara på när jag beräknas vara frisk, något kanske har ändrats? Då har jag ändå mindre allvarlig diagnos än cancer.
En vän som har en annan handläggare på samma fk kontor har betydligt otrevligare erfarenheter. Tyvärr

Varit i stallet och pysslat om Annie. Slängde på ett extratäcke eftersom det är satans kallt nu. Proppat i mig smärtstillande och går o lägger mig. Natti!

Ja, rergelverket lämnar en del övrigt att önska sas.. Skulle nog gå att göra mkt smidigare och billigare. Jag har inte behövt svara på när jag beräknas vara frisk, något kanske har ändrats? Då har jag ändå mindre allvarlig diagnos än cancer.
En vän som har en annan handläggare på samma fk kontor har betydligt otrevligare erfarenheter. Tyvärr
Man kan ju alltid hoppas att det har ändrats! Eller att ha de har lite olika formulär... För ett par år sedan var svägerskan sjukskriven i väntan på en operation, det var inte akut men hon kunde inte jobba innan operationen blev gjord. Handläggaren började fråga om hon var mobbad på jobbet och om det var därför hon inte ville jobba? O_o Hon påpekade att det var kötiden på operation som var problemet och handläggaren kontra med att hon kanske borde prata med en samtalskontakt om sina problem med jobbet... :banghead: Svägerskan ringde istället operation och fråga om det fanns några återbud och skrev upp sig på en återbudslista eftersom hon kunde åka med relativt kort varsel och fick sin operation och kunde börja jobba igen. :rofl:

Jag har också fått svara på den frågan och även flera av mina bekanta har fått den på sista tiden med. Dom vill ju ha oss friska och ut i arbetslivet snarast möjligt även om vi har allvarliga, livshotande, obotliga sjukdomar. Det skiter politikerna fullständigt i, vi kostar ju pengar! Jag har varit "frisk" i 12 veckor för enligt politikerna kunde man inte vara sjuk mer än 550 dgr...

Det var ju en hiskelig tur att jag gick och lade mig tidigt för jag vaknade 04.45 :meh: av att råttan (grannens hund) som stod och tokskällde inne och en kvart senare exploderar det utanför mitt fönster då hundarna lyckats låsa upp ytterdörren och tagit sig ut i trädgården och gick loss som värsta brandlarmet på allt och inget :wtf:
Så nu sitter jag här med kaffet och börjar min dag eftersom jag inte kan somna om, kommer bli en lång dag med deadlines och möten och allt :meh:

Har varit vaken halva natten :meh:
Tittat på film och målat i inkskape. Men nu vägrar det samarbeta med mig :arghh: så jag tror jag ska sova någon timme istället - så jag inte råkar kasta datorn från balkongen...:cautious: (nä, så illa är det inte... än.)

A klagade över att det gjorde ont att svälja när hon vaknade idag. Och jag som har möte med chefen + ams! Ett möte som vi redan fått flytta två ggr pga sjukdom... Det blev till att ringa och väcka mormor det :D Tur att hon finns så nära!!

Åh här börjar det bli kallt för att vara här i alla fall, såg på smhi att kylan skulle hålla i sig i minst 10 dagar...brr jag kommer snart förvandlas till isbit. Somamren det gör absolut inget om du kommer snabbare. :p

Ledig dag idag. Dags att pallra sig upp å äta frukost sen åka hem till mig (är hos karln). Åker tillbaka hit på fredag efter skolan :)

Vaknade lite innan klockan ringde av en kräkande labbe. Kan inte riktigt förstå vad det är, men stinker gör det :yuck: . Har lust att dra täcket över huvudet och somna om men har ett tåg att passa dessvärre (dessbättre?).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 341
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 916
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 651
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 031
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar