Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev ett bra pass på banan. Han är fantastiskt min lilla häst :love: Nu är äldsta dottern skickad till skolan och jag har börjat jobba och fått i mig frukost. Yngsta dottern är ledig från skolan på onsdagar och hon fick skippa fritids och vara hemma istället.
Ska jobba på en halvtimme nu sen gå ut och släppa ut hästen som fick stå kvar inne och äta upp sin frukost :)
 
"No, don't go there... No, stop that! NOO!" eller? :angel:
Standard här hemma är "Nejnej, dålig idé! Jättedålig." tio sekunder senare "Nej det där är också en dålig idé!" När hon fnular på hur hon ska kunna hoppa från fönsterbrädan, upp över duschstången och landa på ett skåp i det lilla 10cm stora mellanrummet mellan tak och skåp.
Matte ser att det går inte, Sparky ser möjligheterna i livet. :p
 
Blä, hemma från badet.
Vaknade förtidigt, åkte och simmade men började må illa när jag klädde på mig. Handlat lite och körde hem igen. Nu är hundarna ute så jag ska skynda mig att ta lite frukost när det bara är katterna som missunnar mig skinkan, släppa in hundarna och lägga mig en stund och se om jag kan somna om. Ska på första natten ikväll. :down:
 
Standard här hemma är "Nejnej, dålig idé! Jättedålig." tio sekunder senare "Nej det där är också en dålig idé!" När hon fnular på hur hon ska kunna hoppa från fönsterbrädan, upp över duschstången och landa på ett skåp i det lilla 10cm stora mellanrummet mellan tak och skåp.
Matte ser att det går inte, Sparky ser möjligheterna i livet. :p
Haha, här brukar det låta "Kim.." med allvarlig röst, och så lite lättsammare: "What's he doooing?"
Varpå kisse nonchalant svarar "Nothin'..." och fortsätter ändå! 😅
 
Standard här hemma är "Nejnej, dålig idé! Jättedålig." tio sekunder senare "Nej det där är också en dålig idé!" När hon fnular på hur hon ska kunna hoppa från fönsterbrädan, upp över duschstången och landa på ett skåp i det lilla 10cm stora mellanrummet mellan tak och skåp.
Matte ser att det går inte, Sparky ser möjligheterna i livet. :p

Ungefär som Isis... hon tar ett problem i taget. Som i att först hoppar en och visar sig landningsytan inte vara lämplig så är det nästa problem :laugh:
 
Haha, här brukar det låta "Kim.." med allvarlig röst, och så lite lättsammare: "What's he doooing?"
Varpå kisse nonchalant svarar "Nothin'..." och fortsätter ändå! 😅
Här är det mest: "Esther, även om husse säger att du får så får du faktiskt inte gå på bordet och skicka i smöret"

Eller

"Esther, inga klor!"

:laugh:

Inser att man sällan behöver säga något till Frasse. Är ho inne så sover hon. Oftast i min kontorsstol. :cautious:
 
Blä. Vaknar låg.
Hade besök igår kväll av en bekant som bytte termostat på min panna. Tillbringade halvannan timme med en person som inte var det bittersta intresserad av något annat än sig själv. Varje gång jag försökte säga nåt så blev jag avbruten med något ur hans liv.

Jag var så totalt betydelselös och ointressant. Och det påverkade mig tydligen rejält. Tillbaka i gamla spår som jag trodde jag klivit ur.
Stämningen var trevlig och vi pratade på. Men bara om honom.

Nya tag och vifta bort de där spökena ur skallen.

I eftermiddag är det förhoppningsvis det sista Teamsmötet med nämnden. Behöver hitta en snygg överdel. Undertill blir det sedvanliga mjukisbyxkor och tofflor :D
 
Jäj!

När jag flyttar hem hästarna igen så kommer grannen med sin häst. Jag har ju en plats över sen jag fick ta bort min ena. Ska bli riktigt kul med lite sällskap :D

Jag vill inte ha några inackorderingar men grannen inga problem. Vi ska sätta oss och gå igenom men det kommer bli till självkostnadspris sen hjälps vi åt.

Nu känns det skönt att snart flytta hem hästarna igen :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
292
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
21 22 23
Svar
447
· Visningar
22 510
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp