Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bytt 30 liter vatten i 105'literskaret, samt tvättat igenom filtren ordentligt. Jag hade nitritspik, för några veckor sen och fick byta rejält med vatten, krångla och hade en del dödsfall. Så nu är det lite "soppigt" i karet, lite som "omstart". Men nu är det full fart på pumparna och fiskarna är pigga som mörtar.

Undrar om det är försent, för en skål glass...
 
oh ja! det går inte att jämföra, men man måste starta någonstans. Många av operans dansare gick där. inte för att jag kommer ihåg vad de heter idag. Utanom Nadja S! tappade andand när hon vara nära.

Det är ju en gymnasieutbildning? Vilken Nadia? Var dansar hon nu? Du kanske borde lagt in en stöt? ;)
 
Smuttar på ett glas rött och inväntar spänt att någon ska svara på det upprop jag just la ut i en Facebookgrupp för svenskar i Glasgow. Jag har länge tänkt att jag ska försöka dra ihop en svenskträff av något slag eftersom det verkar finnas långt mycket mer sociala svenskar här än jag visste, och när jag nu träffat två av dem under de senaste dagarna (när de var här och hämtade upp böcker) och fått veta att de också är intresserade av att umgås så bestämde jag mig för att göra slag i saken. Det känns lite nervöst och läskigt, men ingen minns en fegis! Tydligen är 2022 året då jag skapar och återskapar sociala relationer :D Jag vet inte riktigt var det kommer ifrån, jag har inte direkt känt mig ensam tidigare, men det är väl synd att ifrågasätta tänker jag. Väldigt nyttigt för mig att kliva ur min comfort zone också. Heja mig, eller nått!
 
Vi fick strömavbrott för ett tag sedan, typ fem minuter. Känns väldigt kort, vi bor inte centralt O_o

Har iaf varit ute på en kort och nog den långsammaste cykelrundan hittils. Tanten travade glatt på, moppen var inte alls imopnerad. Det blåste visserligen halv storm och regnade på tvären så jag förstår henne, men ni kan tänka er hur långsamt det går att hålla en 21cm hög hunds travtempo :cautious::laugh:. Väldigt roligt att tanten håller tempot uppe dock, hon fyller ändå tolv iår och det märks inte alls :up::heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp