Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
3E0E2ADB-27B5-4A2A-975D-0B30ACA752DB.jpeg


Alla nöjda, alla glada 🥳
(@athena_arabians , @Mineur :p)
 
Hemma igen från stall. Tant fick massage idag vilket uppskattades.

Glad även över att stallkatten, som utsett mig som matte, och under 2 dagar varit halt efter slagsmål idag var markant mkt bättre. Idag spann han som vanligt och jag fick klämma igenom hela benet på honom.
Satt i morses och funderade på om han är försäkrad mm. 🤔
 
Dricker päroncider och äter chips :) ! Har varit och handlat och botten till en sådan här skapelse står nu i ugnen:
https://zeinaskitchen.se/chokladmoussetarta/

Om den blir bra - och det tror jag - ska jag baka två till imorgon som får åka med till kollegorna på måndag :up: ! Och blir det inte bra, så har jag en himla massa mörk och vit choklad som jag inte vet vad jag ska göra med..... :D
Du vet att man kan äta choklad va? Som den är? Om du inte vågar så kan du skicka den till mig!
 
På mitt Willys hade någon klämt in semlor mitt i grönsakskylen. Säkert någon som står där och tittar lite håglöst på salladspåsarna, men sedan tar en förpackning semlor istället. Om det står i grönsakskylen måste det väl vara nyttigt, eller.... :angel::D
Tack för tipset, jag ska testa på Willys Stortorget, som är i en provisorisk barack just nu där allt är överallt och man med permobil backar ner och kör ner allting när man ska handla. Men... vad då, jag behöver också handla... *ooops, det hände en grej... och sen full gas därifrån. 'beep beep...'*
 
Sadlade min häst och skrittade ut i det härliga solskenet och slappnade av en stund och ni vet ju; det bästa sättet att lämna bekymmer bakom sig en stund är att sitta till häst, och i synnerhet genom att sticka ut en sväng ❤. Man måste ju ha fokus på här och nu om man vill undvika en onödig flygtur 😅.
Verkade som jag prickade de där timmarna mellan 10 och 14 i stallet då det var strålande sol för sen när jag kom hem mulnade det på och kom lite regnstänk 😆. Solen värmde skönt där den kom åt under ridturen :love:.
 
Regnar och blåser här.... Ponnyn är inne i stallet igen, och vi andas ut efter att hon var snäll nog att välja att stanna i sin hage mellan kl 10:15 och 16:00..... :up: Kanske var det den lite kluriga morgonpromenaden i skogen som hjälpte till, kanske var det bara ödets nyck..... Vi kommer nog aldrig att knäcka koden..... :p
 
Fint väder idag, alla hästar har solat sig förmiddagen. Märks att våren är på väg, vinterpälsen börjar falla av ❤️

Haft en ganska okej dag, orkar göra lite saker iaf som städa och mysa med min häst. Han påtalar att matte måste rycka upp sig och börja köra honom genom att stå på bakbenen och piper 💁 Men matte är lite trasig, de var verkligen en käftsmäll veckans möte. Jag kommer behöva göra minst 1 års studieuppehåll om jag fixar omvfun i höst. Byta studieort och massa krångel. Den här historien har knäckt mig. Jag orkar inte ens fundera på om jag vill fortsätta trots att jag älskar de. Får traggla mig igenom termin 5 nu i vår, ska bara hitta motivationen igen och sen får vi se hur de blir med de sista två terminerna. Just nu tänker jag vara ledsen, arg och lite mer arg (den här historien har många bottnar och kringel i krokvägar därför jag är arg ). Jäkla historia det här och vore de inte för Farbror Trulis skulle jag inte kliva upp på morgonen ärligt talat, för han tar inte hänsyn till om hans matte är less på livet eller inte.

Mest arg för att så fort mitt liv planar ut något och jag börjar känna att jag har kontroll på läget då händer de något skit, precis som att det inte är meningen att jag någonsin ska få vara glad, nöjd och tillfreds med det.

IMG_20220205_161426159.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
23 740
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp