Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag tre av orimligt trött och orimligt ont i armhålan. (Och verkligen helt orimliga mängder svett 😅) Var nog bra att jag strök mig från programridningen idag ja, men tråkigt.

Men febern är borta och allt går ju åt rätt håll iaf. Dessutom betyder ingen ridavgift att man kan lägga en del på massor av god tröstmat, så nu har jag bröd, räkor, ost och semlor :D Funderar på att köpa en flaska bubbel till med.

Borde ju överleva ett par dagar med bara massa plugg och plockmat nu tänker jag :d
 
Jag somnade om :angel: väcktes av att Lilla herrn sprang racer över sängen och nån minut efter stack Lillkatten upp huvudet över sängkanten för att kika. Tog slut på torrfoder under natten och ingen blötmat framme, inte okej att matte sover då :mad: Så nu har katterna fått mat och jag väntar på att kaffet ska bli klart, behöver kvickna till lite :sleep:
 
Mitt psykiska mående är väl inte tipp topp just nu så ängar mycket tid åt att studera bebis bulan och försöker samla ork igen för att slåss lite till mot livet. Tur man kan gå här och sparka grus och studera bebis. Jag hoppas motivationen kommer tillbaka men just nu känns den långt bort 💁
IMG_20220205_094624034.jpg
 
Ligger i sängen och funderar på om det verkligen är en bra idé att överhuvudtaget lämna den denna helgen. Idag varnar Met Office för "strong winds and heavy rain" och imorgon varnar de för "hail showers and gusty winds". Känns ju... Inspirerande, eller nått. :cautious: Det är exakt samma sak som förra helgen fast då blåste det ännu mer. Jag som hade hoppats på vandring, skidåkning eller ridning den här helgen!
 
Bokade tvättstugan igår när vi upptäckte att luckan till maskinen gått sönder. Kom ner i morse och då var bokningen puts väck så det var bara hoppas på turen att någon annan inte kommer och ja en halvtimme försenad med tvätten. Men hoppas hinna tvätta åtminstone 4 maskiner innan tiden är slut har jag tur kanske jag kan få en extra maskin av någon som blir klar tidigare.
Detta är något som jag är mest tacksam över i vårt lilla hus. Vi har det "gamla" bokningssystemet med tavla. Det finns otroligt gott om tvättider och tillsammans är vi flexibla mot varandra.
Om någon glömt något, hänger vi upp det snyggt, eller viker det åt grannen. Är det akut (barn med influensa) delar vi på tvättiden etc.
Alla grannar runt om hjälps åt och här är knäpp tyst på nätterna. Jag verkligen älskar mitt område! 😍😍❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
474
· Visningar
23 858
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp