Vad gör vi? Del CCVII

Fasiken, glömde färgtvättmedlet + ett par byxor. Blev så trött på allt att jag hällde i vittvättmedel, vilket man tydligen inte ska göra. Jaja, gjort är gjort. Får se hur blekt det blir. Ingen katastrof så, urtvättade t-shirts, ett par gamla jeans, sockar (iofs svarta) och en kofta. Också gammal.

Någon annan som tvättat med vittvättmedel?
Jag använder kulör tvätt till allt istället. Vittvättmedel har jag aldrig använt.

Jag tänkte på gasten :D

Jag borjar kanna mig som nar yngste sonen larde sig lasa. Han larde sig lasa pa Engelska, men vi pratade Svenska hemma och han fick en bamse tidning i manaden och vi hade en mangd andra Svenska serietidningar som han ofta tittade i. Jag tog for givet att det var vad han gjorde, tittade i tidningarna pa bilderna. Men nagra manader efter att han lart sig lasa borjade han plotsligt prata sa konstig Svenska ...
I stallet for att saga "köpa" sa han "kopa" och istallet for "åka" blev det "aka" och jag insag att han faktiskt laste tidningarna. Jag hade ju tankt, sa dar pedagogiskt, att jag skulle lara honom att lasa Svenska nar Engelskan satt ordentligt ... men la ner min pedagogiska undervisning och lat honom utforska pa egen hand istallet. :D

Min mamma hade en jättefin vävstol när jag var mindre. Ibland skulle jag vilja lära mig.

Jag hade en vavstol som var handgjord fran 1800 talet nar jag bodde i Sverige och under en lang period vavde jag ganska mycket. Ibland skulle jag vilja ha just min vavstol fortfarande, men ar kanske inte sugen pa att vava, bara pa "min" vavstol.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 467
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 246
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 694
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 960
Senast: Shaggy