Vad gör vi? Del CCVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plusgrader! Hoppas att det blir tillräckligt för att det ska börja töa.
Ätit frukost och druckit två koppar kaffe.
Måndag i hela mig. Men det brukar bli bra när man har kommit igång.

Känner mig anti idag. Mycket för att jag bara har en lektion på schemat och därför MASSOR med dötid. Imorgon är det dock värre, även då bara en lektion - som de lagt från 14.30-15.45. Med 2h arbetstid. = sonen måste gå svinlänge på fritids medan jag ska gå hemma och vänta hela j*vla dagen på att få jobba mitt pass, i vetskapen om att han är ledsen och inte mår bra av att vara där. :cautious: :mad:

Nå, måndag idag. Funderar på att åka in direkt när jag lämnat sonen, känns nästan onödigt att åka hem emellan.

På jobbet. Bygger en ny checklista inför ett projekt, ska få in så mycket som möjligt på så få papper som möjligt. Än så länge går det bra, men jag är inte ens halvvägs genom originallistan..

Annars är det lugnt på jobbet.

Fasiken, glömde färgtvättmedlet + ett par byxor. Blev så trött på allt att jag hällde i vittvättmedel, vilket man tydligen inte ska göra. Jaja, gjort är gjort. Får se hur blekt det blir. Ingen katastrof så, urtvättade t-shirts, ett par gamla jeans, sockar (iofs svarta) och en kofta. Också gammal.

Någon annan som tvättat med vittvättmedel?
Jag använder kulörtvättmedel till all tvätt. Brukar köra beige/vita lakan och örngott tillsammans med mönstrade påslakan så blir enklast så.
Fast mina röda påslakan och örngott tvättas för sig. Så äventyrlig är jag inte.

-16 när jag klev upp (med det var som sagt helt ok eftersom det var torrt och vindstilla här också) men snart ska det regna 🙃
Jäkla väderomslag alltså! Här var det 14 minus i morse, nu nästan precis på nollan. Enda fördelen med skitvädret som kommer är att luftfuktigheten ökar..Bara 31 % i v-rummet- nackdelen att elda med braskamin å inte panna. Så ja, allt har sina för och nackdelar ändå 😄

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse!
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
46 537
Senast: Flavor
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
63 067
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 649
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 582
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka