Vad gör vi? Del CCVII

Segar mig genom jobbdagen. Har varit sjuk i tre veckor men nu är jag på benen igen. Lite jobbig omställning bara med att gå upp 5.30 i stället för att få sova ut, och inte kunna vila något under dagen.
Och alla som rycker och sliter i en... och alla saker jag måste få gjort gärna i går 😶‍🌫️

Lägg till att någon har varit hemma hos min dementa mormor och ätit skräpmat och flyttat runt saker - ingen vet vem, vi har kontaktat alla bekanta och släktingar och hit och dit. Så nu vill jag köpa övervakningskamera. Och jag är arg :cautious::rage:

I kväll blir det ridskolan. Mycket på en gång för mig som bara segat runt hemma och jonglerat näsblod, hostningar och andfåddhet i 3 veckor 😅 Men som vanligt är jag som ett barn på julafton - oj vad jag ser fram emot det :love:

Synd det inte fick fortsätta vara normalt vinterväder, denna jäkla blåst kyler ju ner huset värre- iaf köket så fick höja elementet...Och synd om fåglarna som inte kan äta det jag gett för matautomaterna åker karusell i granen 😆.
Nehej, ut i skitvädret igen och bära in ved och så dra på hästhoppningen från igår så sambon slipper det efter jobbet men innan det går att elda mer är det bäst jag kör en maskin tvätt- 30 % luftfuktighet är inte bekvämt 😏.

Det var ju lite panik eftersom jag upptäckte efter att de stängt i fredags att endoskopin glömt att skriva ut laxobon. Men ringde dem i morse och de skrev ut det direkt så jag kunde hämta det på mitt apotek just runt knuten. Nu sitter jag och stålsätter mig och känner att jag gärna blir oprioriterad.

Någon från endoskopin ringde just och hade lite halvt panik eftersom hon trodde jag stod på blodförtunnande. Tydligen hade en läkare blandat ihop mig med en annan patient. Jag äter definitivt inte blodförtunnande vilket gjorde henne lättad.

Blir hemma idag. Mycket kort kissrunda med hundarna i sengångartakt då de skottat men inte sandat ute så det är snorhalt. Ser inte fram emot att gå en lite längre runda senare ikväll och chansar inte att gå till bilen för att handla. Sovit skidåligt, nästan så jag funderar på att öppna en cremánt bara för att jag tycker synd om mig och för att elefanthjorden ovanför har kommit hem. :meh:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
62 475
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Vi har chillat på soffan till "Top Gun - Maverick".
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
60 251
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 700
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 965
Senast: Shaggy