Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter en jobbig arbetsdag så förtjänade jag lite go fika - Hazzelnutt latte och semla snäcka igår
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1643977617896.jpg
    FB_IMG_1643977617896.jpg
    126,1 KB · Visningar: 20
Gått min dagliga bevattningsrunda bland krukväxterna. På någon konstigt vis verkar de bli fler och fler hela tiden. Kan ha att göra med att jag gillar att sätta kärnor och det om de tar sig. Många av dem gör det.

Funderar på att slänga pelargonerna. Jag tycker ju inte om dem och dessutom ser det ut som om de har dött. Jag vill hellre ha vår/höstglöd tror jag, tycker de är finare och skräpar mindre.

Får väl inventera lite och se hur jag har det. Har bara ca 60 krukväxter, vad är det för djungel liksom?
 
Bokade tvättstugan igår när vi upptäckte att luckan till maskinen gått sönder. Kom ner i morse och då var bokningen puts väck så det var bara hoppas på turen att någon annan inte kommer och ja en halvtimme försenad med tvätten. Men hoppas hinna tvätta åtminstone 4 maskiner innan tiden är slut har jag tur kanske jag kan få en extra maskin av någon som blir klar tidigare.
 
Gått min dagliga bevattningsrunda bland krukväxterna. På någon konstigt vis verkar de bli fler och fler hela tiden. Kan ha att göra med att jag gillar att sätta kärnor och det om de tar sig. Många av dem gör det.

Funderar på att slänga pelargonerna. Jag tycker ju inte om dem och dessutom ser det ut som om de har dött. Jag vill hellre ha vår/höstglöd tror jag, tycker de är finare och skräpar mindre.

Får väl inventera lite och se hur jag har det. Har bara ca 60 krukväxter, vad är det för djungel liksom?
Jag räknade mina krukväxter en gång det blev 107 :D men jag kan ha missat någon
Och då räknade jag inte pelargonerna ;)
 
Har precis "städat" datorn, så nu är den snabb som en vessla igen.... :up:

Ska snart ut på en promenad med ponnyn. Kanske håller hon sig i sin hage om hon först får lite motion??

Funderar på om jag ska baka tårtor eller om jag ska göra cupcakes åt mina kollegor, som tack för att de har stöttat min barngrupp vid personalfrånvaro? Eller kanske EN tårta och ett gäng cupcakes??
 
God morgon! Det börjar märks att våren närmar sig eftersom jag vaknade till lite lätt av att hankatten jamade ett par gånger på efternatten innan han tystnade och gick på lådan istället och när vi vaknade vid 7 satt honkatten vid fönstret och tittade ut mycket intresserad 😊. Blir väl utenätter för dem framöver; brukar vara lugnast så 😅.
Sambon var först upp ur sängen och började rosta bröd och brygga kaffe; doftade ljuvligt 😍.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 123
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp