Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan med en Lyra på magen.
Behöver gå upp och fixa lite innan sovdags... hur lösa det..
 

Bifogade filer

  • 20211006_224832.jpg
    20211006_224832.jpg
    168,2 KB · Visningar: 25
Mmmm....har precis avnjutit en stor skål mannagrynsgröt med mjölk och jordgubbssylt..... :d Ett av mina livsprojekt är att lära mig koka den utan att något bränns i botten. Denna gång testade jag att koka upp mjölk, i med gryn och låta precis koka upp igen, sedan av från plattan och stå och svälla färdigt. Ja ja, det blev BÄTTRE. Denna gång brändes det bara lite grann i ena kanten.

Kollar På Spåret - mestadels för att Johan Glans är med.
 
Mmmm....har precis avnjutit en stor skål mannagrynsgröt med mjölk och jordgubbssylt..... :d Ett av mina livsprojekt är att lära mig koka den utan att något bränns i botten. Denna gång testade jag att koka upp mjölk, i med gryn och låta precis koka upp igen, sedan av från plattan och stå och svälla färdigt. Ja ja, det blev BÄTTRE. Denna gång brändes det bara lite grann i ena kanten.

Kollar På Spåret - mestadels för att Johan Glans är med.
Jag kör mannagrynsgröten i micron
 
Kanske dum fråga, men det blir inte någon illa doft? Har inte tänkt på tidigare att man kan göra så.
Ingen aning, röken går ju ut i skorstenen, inte in i rummet. :)
Jag testade första gångerna med en rejäl glödbädd innan jag lade på, men nu lägger jag in det redan innan jag tänder, sen på med papper/näver och vedklabbar så får det bränna ner till aska. Väldigt effektivt och mindre avfall sedan + ger värme.
 
Ingen aning, röken går ju ut i skorstenen, inte in i rummet. :)
Jag testade första gångerna med en rejäl glödbädd innan jag lade på, men nu lägger jag in det redan innan jag tänder, sen på med papper/näver och vedklabbar så får det bränna ner till aska. Väldigt effektivt och mindre avfall sedan + ger värme.
Lille Skrutt såg väldigt förvånad ut när jag grävde upp klumpen när han knappt hann kliva ur lådan! :laugh:
 
Ingen aning, röken går ju ut i skorstenen, inte in i rummet. :)
Jag testade första gångerna med en rejäl glödbädd innan jag lade på, men nu lägger jag in det redan innan jag tänder, sen på med papper/näver och vedklabbar så får det bränna ner till aska. Väldigt effektivt och mindre avfall sedan + ger värme.
Nä men jag tänkte att tänder man en brasa så sprids ju ändå en doft i rummet även om inte rök. Men är det bara en klump så kanske det inte doftar så mycket, kanske skillnad om jag skulle välja att dumpa en full soptunna :angel::D
Jag upplever att kiss i träpellets inte luktar särskilt överlag, men har aldrig provat bränna. :)
Jag har också kattsand av trä (inte pellets men det är trä iaf), och tänkte på doften när man öppnar soptunnan när den börjar bli full... 🙈 Inte så gott :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp