Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu värre med min anhöriga idag. Ren misär hemma nu; typ 10 grader inne då han inte orkar elda och el anser han inte ha råd med (han har mkt pengar) och från ingen stans stökat runt, vägrar sjukvård. Vägrar hjälpen hemtjänst behöver ge, de har även alltför ofta försökt lägga över ansvaret på oss anhöriga (jag gjorde aldrig någonsin så när jag jobbade jag med hemtjänst. Jag höll hög standard och förväntar mig det tillbaka). Jag skulle åka och försöka övertala honom tillsammans med hemtjänst att åka in men efter att jag försökt redan i telefon övertala honom att åka in bröt jag ihop och orkar inte, det kommer inte hjälpa. Jag känner inte igen honom nu och orkar inte 💔💔💔.

Var sen i stallet och behövde begrava ansiktet i pållans hals och gråta ut och för nån kort minut la hon huvudet om min kropp så det kändes som hon kramade mig tillbaka ❤. Älskade häst, älskade djur vad de känner av när vi behöver tröst ❤.
 
Senast ändrad:
luckan till tvättmaskinen har gått sönder och får öppnas med kniv…. Nåja den har varit en god vän sen 2013 så pension kanske. Vem kom på plast i tvättluckornas lås?

Tipsa mig gärna i djungeln. Vad borde jag köpa för ny maskin
 
luckan till tvättmaskinen har gått sönder och får öppnas med kniv…. Nåja den har varit en god vän sen 2013 så pension kanske. Vem kom på plast i tvättluckornas lås?

Tipsa mig gärna i djungeln. Vad borde jag köpa för ny maskin
Köp ett test från Råd och Rön, kolla de olika modellerna och vilka som kan passa dig och köp inte mer än du behöver. Helt seriöst så är en diskmaskin med wifi överkurs för de flesta. 🙄
 
Jag och katten har varit ute i nya hårda plastburen och tittat på bussarna.
Hon hatar verkligen buren, hon vill nog tillbaka till sin tygbur, men den har hon förstört. Så går det liksom när man har sönder sina grejer :p

Nu tänkte jag att hon skulle vägra buren efter denna ytterst kränkande upplevelsen. Men nej, nu ligger hon och sover i den :confused:
(matte jobbar självklart på att köpa ny i tyg men har inte hittat någon klockren än)
 
Det har drällt ned med ömsom snö, ömsom snöblandat regn hela dagen. Astrist. :meh: Jag lyckades dessutom köra över ena foten med städvagnen och fick flashbacks från stallet och alla jäkla arabsynglar! 😂 Så jag skyndade mig ut med shiban så fort jag kom hem, jag ville inte ta av skon och låta foten svälla för mycket innan. Jag tror lilltån rök. 😅 De väger ett par modiga hundra kilo de där vagnarna, och har hårda, smala gummihjul.
 
Bra dag! Fick ytterligare ett gäng pannkakor från en annan klass 🤩.
Och jag trodde att bilen skulle kosta multum (motorlampan lyste), men dom hittar verkligen ingenting fel, och kalaset gick bara på 500 kr. Borde kanske köpt en trisslott också, men jag firar med ett glas vin istället. Eller två.. 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp