Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förskolan skickade just ut att 7 pedagoger är sjuka så de har vikarier i den mån det går så det var önskvärt om man kunde minska barnens tid. Så jag valde att ta denna brorsa ledig idag istället. Han får sitta med skärm medan jag läser tidigare uppsatser examinerade av min handledare senare idag. Mycket skärm blir det nu i pandemi-tider men sonen är inte missnöjd :rofl:
 
Tittat på pressträffen med blandade känslor. Mitt liv i de stora hela kommer inte förändras när regeringen slopar restrektionerna mer en att jag troligtvis kommer få åka till universitetet i mitten på våren och jag förhoppningsvis kan börja träna på gymmet igen efter 1 och halvt år ifrån de. Gymmet hade stängt i över ett halvår pga av Corona restrektionerna.
 
Kollegan har kört i diket nu på morgonen på grund av snorhalt väglag. Han väntar fortfarande på bärgare och har inte ens kommit till jobbet än men vi har såklart redan döpt om honom på personaltavlan 😂

IMG_20220203_084242.jpg
 
Redan fått en del gjort på jobbet och ungarna är på skolan :) Hade tänkt rida på lunchen men hästen blev ju vaccinerad igår och då brukar jag låta det bli en vilodag dagen efter så jag får rida i morgon istället. Får ta en promenad med hundarna istället. Hade varit skönt att gå i skogen men nu syns inte isen under snön som kom så vågar nog inte det 😬
 
Blörk. Bästa kollegan ringde mig vid 8 och sa att han halkat och slagit i huvudet och att det blödde rejält. Att han hade tagit sig hem och tvättat sig men råkat somna om, och bad mig ringa chefen.
Jag sa att han måste ta sig till akuten, att han inte får somna mer. Han sa att han var för groggy och illamående för att åka iväg.
Propsade på lite, jag vet att han svimmar av blod osv, och det lät ju onekligen inte bra det där.

Nu har jag försökt få tag i honom i en timme. Börjar bli svinorolig. Ska kolla upp telnr till hans föräldrar som bor hyfsat nära.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 488
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp