Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollegan har kört i diket nu på morgonen på grund av snorhalt väglag. Han väntar fortfarande på bärgare och har inte ens kommit till jobbet än men vi har såklart redan döpt om honom på personaltavlan 😂

Visa bifogad fil 85145
Alltså min skolbusschaffis var ju lite känd för att köra i diket...stressad och halt. Då blev de ju ofta diket. En vanesak för honom men jag fick fan panik och nästan sprang över de andra ungarna för att komma ut 🙃. Så det blev ju att eleverna sjung på en liten melodi om han hade kört i diket när han var sen...
 
Tycker det är så intressant med handsprit på t ex. vårdcentralen. Man ska ta innan besök, inget konstigt där, men sen sitter var och varannan med sin mobil efter de spritat sina händer, men mobilen är full med bakterier å annat. 🤔
Känns som handspriten blir ett spel för galleriet då. Det är den känslan jag får när jag tänker på det.
 
Feber, huvudvärk, ont i kroppen (vaccin-reaktion). Knappt sovit, det blev inte bättre av att bebisen stökade runt hela tiden och sen vaknade storasyster 04:40 och ville gå upp :cry: Lyckades dra ut på det till 06:40 och fick sova nån halvtimme till.

Nu kollar jag på OS-hockey, barnet kollar på Paw Patrol och vi ska försöka klara oss igenom dagen utan allt för mycket kaos.
 
Pappan till kollegan ringde och sa att de sitter på akuten nu. Tydligen hade kollegan rivit ner blomkrukor och haft sig i sin förvirring? Nåja, han är i bra händer och vi andra kollegor filar på roliga smeknamn att kalla kollegan när han är tillbaka igen :devil:
 
Min nya arbetsuppgift, rita Pokémons :D
(Vabbar)
43D1A8E8-F4AA-4F82-AB95-B168E9F1AAEF.jpeg
 
Har klämt i mig Alvedon och känner mig lite bättre. Har lyckats engagera mig i ett mycket vackert duplo-bygge med dottern och nu tittar jag på när hon duschar. Kanske blir en okej dag trots allt. Men jag febersvettas, så det är bäst att ta det så lugnt jag kan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 552
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp