Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
1643889488315.png

Köpte tulpanlökar!
 
Varit till veterinären, gick fint, varit och handlat, gick också fint även om det blev avstämning men jag fick hjälp att packa ihop varorna igen. Lite kul att personalen gjorde fel när hen gick igenom min handling och drog en variant av krossad tomat två gånger när jag hade två olika sorter så hen fick lite extra jobb. :) Nu lite plugg, lite jobb och lite slötid 😇
 
Riktigt trist väder idag, så blev bara mys med hästen idag. Han stod länge och tittade efter mig när jag gick från hagen.
Men jag fick ändå inget dåligt samvete för han har egentligen fullt upp med sina vänner i hagen.

Men imorgon hoppas jag på att vi slipper regnet och kan öva scentwork igen.
 
Riktigt trist väder idag, så blev bara mys med hästen idag. Han stod länge och tittade efter mig när jag gick från hagen.
Men jag fick ändå inget dåligt samvete för han har egentligen fullt upp med sina vänner i hagen.

Men imorgon hoppas jag på att vi slipper regnet och kan öva scentwork igen.
Scentwork med hästen? Det har jag inte hört talats om förut så jag blev nyfiken, låter som nosework man har med hundar. Är det samma sak?
 
Japp, scentwork med hästen.
Jag lär honom spåra människor. Kommer ur en bok som heter Scentwork for horses, är skriven av en nederländsk tränare inom det.
Jättekul! Men än så spårar han typ 2 meter bara.
Wow! Vad coolt!!

Nu tänkte jag mig plötsligt missing people och man kommer med en häst - "hästen kan spåra :cool:"
Eller när någon vilse hör frustanden och klamp klamp som kommer allt närmare mitt i natten :nailbiting: innan man ser att det är en stor häst som plötsligt hittat en, jag skulle iallafall blinka förvånat :rofl: Så jäkla coolt!
 
Wow! Vad coolt!!

Nu tänkte jag mig plötsligt missing people och man kommer med en häst - "hästen kan spåra :cool:"
Eller när någon vilse hör frustanden och klamp klamp som kommer allt närmare mitt i natten :nailbiting: innan man ser att det är en stor häst som plötsligt hittat en, jag skulle iallafall blinka förvånat :rofl: Så jäkla coolt!
Så bra blir nog aldrig hästar. 😅
Men som aktivering som är bra för både hjärnan och kroppen är det perfekt. Är kul att se att hästen får vara den som leder och är bäst på det vi gör.
Dessutom gillar vi att prova på nya saker. 🙂
 
Så bra blir nog aldrig hästar. 😅
Men som aktivering som är bra för både hjärnan och kroppen är det perfekt. Är kul att se att hästen får vara den som leder och är bäst på det vi gör.
Dessutom gillar vi att prova på nya saker. 🙂
Säg aldrig omöjligt till en envis nordsvensk :sneaky:;)
Men det låter verkligen skojigt, det är ju inte det första man tänker på vad man kan göra med hästar.
Praktiskt med en som både bär en och spårar på samma gång, hundar måste man ju gå efter :angel::D
 
Min man smsade i morse och bad mig sätta i motorvärmaren i traktorn när jag går ut på lunchen. Jag svarade "om jag kommer ihåg". Då skrev han att han ska påminna mig.
Vid 11.30 påminner han mig och jag svarar att han får påminna mig igen strax efter kl 12. Då undrar han om jag är en guldfisk :rofl:
 
Min man smsade i morse och bad mig sätta i motorvärmaren i traktorn när jag går ut på lunchen. Jag svarade "om jag kommer ihåg". Då skrev han att han ska påminna mig.
Vid 11.30 påminner han mig och jag svarar att han får påminna mig igen strax efter kl 12. Då undrar han om jag är en guldfisk :rofl:
Ja? Frågor på det? :o:angel:
Alltså, jag har gått in i en toalett för att gå på toa och sedan ta med ett badlakan. Gissa vad jag glömde trots att den hängde mitt framför näsan på mig? :rolleyes::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 549
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp