Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag bra stelfrusen! Har suttit och pillat loss tråd från ännu en duva, det tog så himla lång tid att både duvan och jag hamnade i ngt medetativt stadie. Duvan hade min supervarma halsduk och min kroppsvärme så den hade det iaf varmt och gott, medans mina fingrar däremot höll på att trilla av! Fick tillslut väck all tråd och det såg ut som om den kanske kommer få behålla alla tårna.

De är väldigt lätta att hantera när man fångat dem, verkar som om de hamnar i ett lite paralyserat tillstånd. Emellanåt blev han dock sur och stretade emot, oftast när jag skulle kolla till honom så att allt fortfarande var okej. Här är han precis klar och förbannad:
Video-Capture-20220203-142439.jpg


Sen är de ju för roliga, för när man vänder rätt duvan igen så vill den flyga iväg direkt, men om man håller kvar en hand över vingarna och lägger mat framför näbben börjar de äta:
Video-Capture-20220203-142537.jpg


Sen kan man släppa dem helt och bara erbjuda mer mat tills de är mätta:
Video-Capture-20220203-151100.jpg

(Hoppas att han återfår lite styrsel på tårna nu när de är fria, man ser att de viker sig åt det hållet de satt fast förut men nu kan han iallafall sära på dem och använda fötterna någorlunda okej.)

Sen satt just denna herre bara kvar i knäet och tittade på mig och på omgivningen jättelänge efter att den ätit klart, såpass att jag började önska att han kunde flyga iväg. :o

Jag ville inte störa den om den inte kände sig redo att flyga vidare efter behandlingen men det kändes som att jag höll på att frysa ihjäl! Så jag satt och pratade med honom och försökte peppa och övertala honom att flyga iväg :rofl: men han satt mest och tittade och kuttrade tillbaka bara!? :love:
Video-Capture-20220203-142911.jpg


Tillslut flög han iväg iallafall och jag tror det kommer gå bra för honom, är inte orolig alls! :D
 
Nu är jag bra stelfrusen! Har suttit och pillat loss tråd från ännu en duva, det tog så himla lång tid att både duvan och jag hamnade i ngt medetativt stadie. Duvan hade min supervarma halsduk och min kroppsvärme så den hade det iaf varmt och gott, medans mina fingrar däremot höll på att trilla av! Fick tillslut väck all tråd och det såg ut som om den kanske kommer få behålla alla tårna.

De är väldigt lätta att hantera när man fångat dem, verkar som om de hamnar i ett lite paralyserat tillstånd. Emellanåt blev han dock sur och stretade emot, oftast när jag skulle kolla till honom så att allt fortfarande var okej. Här är han precis klar och förbannad:
Video-Capture-20220203-142439.jpg


Sen är de ju för roliga, för när man vänder rätt duvan igen så vill den flyga iväg direkt, men om man håller kvar en hand över vingarna och lägger mat framför näbben börjar de äta:
Video-Capture-20220203-142537.jpg


Sen kan man släppa dem helt och bara erbjuda mer mat tills de är mätta:
Video-Capture-20220203-151100.jpg

(Hoppas att han återfår lite styrsel på tårna nu när de är fria, man ser att de viker sig åt det hållet de satt fast förut men nu kan han iallafall sära på dem och använda fötterna någorlunda okej.)

Sen satt just denna herre bara kvar i knäet och tittade på mig och på omgivningen jättelänge efter att den ätit klart, såpass att jag började önska att han kunde flyga iväg. :o

Jag ville inte störa den om den inte kände sig redo att flyga vidare efter behandlingen men det kändes som att jag höll på att frysa ihjäl! Så jag satt och pratade med honom och försökte peppa och övertala honom att flyga iväg :rofl: men han satt mest och tittade och kuttrade tillbaka bara!? :love:
Video-Capture-20220203-142911.jpg


Tillslut flög han iväg iallafall och jag tror det kommer gå bra för honom, är inte orolig alls! :D
Jag tycker du är helt fantastisk med alla djur. :love:
Jag önskar att fler brydde sig lika mycket. :heart
 
Jag trodde också att det var något "alla" fick göra hos optikern. Jag var 13-14 år första gången jag blev puffad i ögonen och har fått göra det varje gång sen dess 😅

Nu har jag undersökt det hela och det verkar som att olika optiker innefattar olika grejer i en synundersökning. Jag går hos Synoptik och där mäter de alltid trycket, verkar det som. "Våra synundersökningar är utökade till att omfatta fler delar än en vanlig synundersökning". Så det enkla svaret på denna otroligt viktiga fråga har antagligen att göra med vilken optiker man går till.
 
Vattnat och matat hönsen, fyllt på med solrosfrön och ca 4 kg jordnötter till småpippisarna, behöver nog fylla på talgen med för den är snart slut, varit till hästarna och la ut ett par äpplen på en bal utanför hagen till koltrasten jag såg igår, burit in ved och sitter nu och hickar i soffan med en misslynt varulv som ligger och muttrar i biblioteket. :laugh:
 
Sådär ja, fått upp nattduksbords-hyllan, så nu kan killen ha sin mobil bredvid sig, så kan han stänga av alarmet snabbare de dagar han jobbar å ja har sovmorgon, slipper han krypa över halva sängen för att ta sig till mobilen.
Så typiskt bara när jag fått klart detta är det inte ens säkert han kommer hit nästa vecka, då grabbarna är kvar hos honom pga covid hos mammans hushåll. Nåväl får se det positivt, nu är den på plats i alla fall. :D
 
Ouff. Tredje sprutan skulle tydligen till och ge flunsakänsla, så onödigt.
Inser hur sjukt länge sedan det var jag hade feber, det är ju inte alls kul. Tycker således ohemult synd om mig själv :p

Tanken är att jag ska skruva ihop ett skrivbord, men fick vila efter att ha gjort plats på golvet.
 
Nu är jag bra stelfrusen! Har suttit och pillat loss tråd från ännu en duva, det tog så himla lång tid att både duvan och jag hamnade i ngt medetativt stadie. Duvan hade min supervarma halsduk och min kroppsvärme så den hade det iaf varmt och gott, medans mina fingrar däremot höll på att trilla av! Fick tillslut väck all tråd och det såg ut som om den kanske kommer få behålla alla tårna.

De är väldigt lätta att hantera när man fångat dem, verkar som om de hamnar i ett lite paralyserat tillstånd. Emellanåt blev han dock sur och stretade emot, oftast när jag skulle kolla till honom så att allt fortfarande var okej. Här är han precis klar och förbannad:
Video-Capture-20220203-142439.jpg


Sen är de ju för roliga, för när man vänder rätt duvan igen så vill den flyga iväg direkt, men om man håller kvar en hand över vingarna och lägger mat framför näbben börjar de äta:
Video-Capture-20220203-142537.jpg


Sen kan man släppa dem helt och bara erbjuda mer mat tills de är mätta:
Video-Capture-20220203-151100.jpg

(Hoppas att han återfår lite styrsel på tårna nu när de är fria, man ser att de viker sig åt det hållet de satt fast förut men nu kan han iallafall sära på dem och använda fötterna någorlunda okej.)

Sen satt just denna herre bara kvar i knäet och tittade på mig och på omgivningen jättelänge efter att den ätit klart, såpass att jag började önska att han kunde flyga iväg. :o

Jag ville inte störa den om den inte kände sig redo att flyga vidare efter behandlingen men det kändes som att jag höll på att frysa ihjäl! Så jag satt och pratade med honom och försökte peppa och övertala honom att flyga iväg :rofl: men han satt mest och tittade och kuttrade tillbaka bara!? :love:
Video-Capture-20220203-142911.jpg


Tillslut flög han iväg iallafall och jag tror det kommer gå bra för honom, är inte orolig alls! :D
Så himla bra gjort av dig! Jag är så glad när jag läser att det finns folk som verkligen bryr sig om alla djur. (Fast jag är förvisso på rätt forum, men ändå! ❤️)
 
Kört ett rengörningsprogram på diskmaskinen och även tagit ur silen och rengjort. Så nu är den ren, vet jag hittade en liten plastbit i ena armen där nere som jag fick pilla ut. La märke till att maskinen inte diskade redigt rent på vissa ställen på nedervåningen, trodde först det berodde på plastbiten som jag pillade väck, men icke problemet var kvar, så nu gjort en total rengörning på maskinen så får vi se om det var det som var boven.
Annars blir det till å börja spara ihop pengar å köpa en ny, håller tummarna att jag inte behöver det.
 
Jag ligger i soffan och funderar. Jag står inför ett stort val, ett val som kommer påverka mitt liv både positivt och till viss mån negativt under många år förmodligen, ett val som jag känner mig väldigt positiv till när jag tänker på det, men som samtidigt skrämmer mig lite. Tänk om det inte blir bra, tänk om jag ångrar mig, tänk om konsekvenserna blir för stora. Jag kan inte avgöra vad som är magkänsla och vad som är hjärtekänsla. Ena stunden känner jag 1000% yes nu kör vi! Och i nästa stund vill jag backa ur och stanna kvar i min trygga bubbla där jag vet vad jag har och vet att jag har det stabilt och bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
294
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 575
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp