Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilka karaktärer! Jag gillar den naturliga formen bäst, men tycker ändå påfågelduvan är lite fin sålänge den ser någolunda normal ut i kroppen:
1280
Blir bara lite lätt fjäderboll :angel::D (ha, pun not intended, menade att de är lite runda, men det funkar 🏸 :rofl:)
Den svarta gillade jag då jag har en förtjusning för kråkfåglar, den påminde lite om den färgen.
Jag trodde inte att jag skulle gilla den klassiska duvfärgen då den är så vanlig men är man ww2 nörd så är man... :love:

Jag gillar inte de flesta med korta näbbar, särskilt de som ser ut som att de nästan inte har någon. Men så såg jag denna (Lucerne Gold Collar)
tumblr_inline_nxovsxdUhg1rypk0t_1280.jpg

Den är bara så bedårande 😍 näbben är lite precis på gränsen, och byxorna också. Men det där uttrycket .. :love:
 
Tittar på Saving Hope. I detta avsnitt råkar psykologen få i sig LSD och sitter skräckslagen under sitt skrivbord med en orange filt över sig.

En kollega frågar hur han mår.

"I'm an orange and everybody want's to Peel me"

Alltså jag skrattade så jag grät. 🤣🤣 Mannen undrade om det var något allvarligt fel på mig 🤣🤣
 
Blir bara lite lätt fjäderboll :angel::D (ha, pun not intended, menade att de är lite runda, men det funkar 🏸 :rofl:)
Den svarta gillade jag då jag har en förtjusning för kråkfåglar, den påminde lite om den färgen.
Jag trodde inte att jag skulle gilla den klassiska duvfärgen då den är så vanlig men är man ww2 nörd så är man... :love:

Jag gillar inte de flesta med korta näbbar, särskilt de som ser ut som att de nästan inte har någon. Men så såg jag denna (Lucerne Gold Collar)
tumblr_inline_nxovsxdUhg1rypk0t_1280.jpg

Den är bara så bedårande 😍 näbben är lite precis på gränsen, och byxorna också. Men det där uttrycket .. :love:
Men hörni,det kanske är dags för en fågeltråd nu ? :idea:
 
Jag råkade somna på soffan med djuren och vaknade precis till ett sms från ena städfamiljen som undrade om jag skulle kunna ta hand om deras cockervalp då jag ändå är där imorgon bitti, så kommer hundvakten vid lunch.
Som om jag skulle säga nej. :p:love:
 
Who-o-oa! :eek:😍 Jag gillar den med regnbågen och klarlackade skor bäst :D:love: de är väl inte tamduvor? Jag kollade bara där för mitt eget habegärs skull :p

Jag såg ett par som jag undrade hur de andades eller ens åt. Plus en där beskrivningen löd att de tappade flygförmågan när de blev vuxna :confused:

Jag tänkte lite för mycket på papegojor när jag jämförde.
Yes, det är vilda arter, men hade de inte varit så få kvar i det vilda så hade man säkert kunnat haft dem.

Ja men precis! Aveln är ju delvis heltokig, finns så många konstiga duvsorter som man knappt kan förstå hur de överlever ens i fångenskap. Så hemskt att de avlar dem så de tappar flygförmågan. :cry:

Papegojor ska egentligen också vara i par, de bildar ju par för livet. Ibland går det dock inte för att man inte ger dem rätt förutsättningar och möjligheter i fångenskap, det är bara ytterligare en sak som visar på att det verkligen inte är ett djur som passar så bra som husdjur. :(

Blir bara lite lätt fjäderboll :angel::D (ha, pun not intended, menade att de är lite runda, men det funkar 🏸 :rofl:)
Den svarta gillade jag då jag har en förtjusning för kråkfåglar, den påminde lite om den färgen.
Jag trodde inte att jag skulle gilla den klassiska duvfärgen då den är så vanlig men är man ww2 nörd så är man... :love:

Jag gillar inte de flesta med korta näbbar, särskilt de som ser ut som att de nästan inte har någon. Men så såg jag denna (Lucerne Gold Collar)
tumblr_inline_nxovsxdUhg1rypk0t_1280.jpg

Den är bara så bedårande 😍 näbben är lite precis på gränsen, och byxorna också. Men det där uttrycket .. :love:

Haha, ja de ser ut som fluffbollar!

Jag såg faktiskt en helsvart vanlig duva igår! Aldrig sett henne innan, fick ingen jättebra bild på henne men tyckte hon var väldigt fräck:
Video-Capture-20220202-132350.jpg


Finns en annan fin hona som är väldigt mörk med ljusa ögon som jag tycker påminner litegrann om en kaja:
Wee7.jpg

Hon är jätte söt, ibland smyger hon in under min arm. Istället för att trängas med resten av duvorna så tar hon "bakvägen" så helt plötsligt känner jag ett tryck i sidan under armen och så är hon där! :love:

Ww2 duvan såg väldigt charmig ut får jag erkänna, och den lär ju vara funktionsduglig om den används under krig! Jag gillar de gråa ändå och den här nyansen av ljusgrå tycker jag är helläcker:
20211115-170159.jpg


Lucerne-duvan var faktiskt skitsöt den med! Med liten toffs på huvudet också, åh! :love:
 
Senast ändrad:
Kunde inte sova pga så jäkla ont i nacke och huvud. Hade flimmer framför ögonen och gissade först på biverkningar av vaccinet/att jag har feber etc.
Men sambo var vaken och drog till min nacke. Inget mer flimmer och 80% mindre huvudvärk. Sån lyx med duktig kiro hemma! ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 454
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Husköpstråden del 3
  • Parfym

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp