Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag snokade runt lite bland tamduvor och hittade dessa två som jag gillade.

Cauchois pigeon
Den svarta färgen dock, den är läcker :D
Cauchois%28black_self%29.jpg

Dutch Beauty Homer
Denna gillar jag för historien bakom när de användes mycket under ww2 och den är lite go i sin runda form.
Dutch_beauty_homer%28blue_chequer%29.jpg


Men den nedan är ju den ultimata diva duvan :laugh: skulle döpa den till Greta Garbo eller nåt!
Old Dutch Capuchine
Capuchine%28black%29.jpg

Vilka karaktärer! Jag gillar den naturliga formen bäst, men tycker ändå påfågelduvan är lite fin sålänge den ser någolunda normal ut i kroppen:
1280
 
Klassisk svensk husmanskost som kålpudding, bruna bönor, rotmos och fläsklägg är något sambon absolut inte ser tjusningen med, eller äter. Men isterband och den dillstuvade potatisen som blev dagens middag tycker han om i alla fall 😊.
Isterband förknippar jag med mormor som älskade det som den smålänning hon ursprungligen var 💞.
 
Jag blir "hög" och spyr..Den gången jag fått det.Nä isch.

Jag spyr av Citodon och blir totalstenad Cocilana-Etyfin :angel: med betoning på TOTALSTENAD :rofl: Min dåvarande pojkvän blev riktigt orolig när jag låg raklång på sängen mycket noggrant förklarade att jag fokuserade på att andas för annars skulle jag glömma att göra det (helt lugnt, jag hade absolut inte någon panik) :D Jag tog inget mer av den kan jag säga...
 
Jag spyr av Citodon och blir totalstenad Cocilana-Etyfin :angel: med betoning på TOTALSTENAD :rofl: Min dåvarande pojkvän blev riktigt orolig när jag låg raklång på sängen mycket noggrant förklarade att jag fokuserade på att andas för annars skulle jag glömma att göra det (helt lugnt, jag hade absolut inte någon panik) :D Jag tog inget mer av den kan jag säga...
Citodon är som alvedon för mig. hjälper ibland.
 
Jag spyr av Citodon och blir totalstenad Cocilana-Etyfin :angel: med betoning på TOTALSTENAD :rofl: Min dåvarande pojkvän blev riktigt orolig när jag låg raklång på sängen mycket noggrant förklarade att jag fokuserade på att andas för annars skulle jag glömma att göra det (helt lugnt, jag hade absolut inte någon panik) :D Jag tog inget mer av den kan jag säga...
Jag kan äta Citodon och ännu värre tabletter och utan problem köra bil efteråt. Jag får enbart den smärtstillande effekten, märker ingen skillnad mot Alvedon förutom att det hjälper bättre mot smärtan :angel: jag blev faktiskt lite besviken när jag bröt bäckenet och fick morfin och INGET SPÄNNANDE hände 😂🤷
 
Det finns jättemånga olika framavlade sorter, vissa är enorma, andra är så extremavlade att de ser helt missbildade ut. Temperament och flygfärdighet skiljer sig säkert också mycket mellan sortena.

Sen finns det ju massor av olika duvarter men alla går ju inte att få tag i/ lämpar sig inte som husdjur. Viktoriakronduvan och nikobarduvan är två av de mest spektakulära, de är tyvärr klassade som nära hotade dock. Men drömma kan man ju :love:
close-up-of-a-beautiful-victoria-crowned-pigeon--goura-cristata--828667640-5af673af04d1cf003666d872.jpg

RKym0XAjdtVXETXgOnnk_nicobarpigeon1.jpg


Ja man ska ha minst två, de behöver absolut sällskap av åtminstone en artfrände.
Who-o-oa! :eek:😍 Jag gillar den med regnbågen och klarlackade skor bäst :D:love: de är väl inte tamduvor? Jag kollade bara där för mitt eget habegärs skull :p

Jag såg ett par som jag undrade hur de andades eller ens åt. Plus en där beskrivningen löd att de tappade flygförmågan när de blev vuxna :confused:

Jag tänkte lite för mycket på papegojor när jag jämförde.
 
Jag kan äta Citodon och ännu värre tabletter och utan problem köra bil efteråt. Jag får enbart den smärtstillande effekten, märker ingen skillnad mot Alvedon förutom att det hjälper bättre mot smärtan :angel: jag blev faktiskt lite besviken när jag bröt bäckenet och fick morfin och INGET SPÄNNANDE hände 😂🤷
Välkommen till klubben!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 244
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp