Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aldrig hört om skrattduvor! Men har inte kollat noggrannare på det än. Jag hade tidigare tänkt mig att man har dem utomhus, men "kan" man ha papegojor inomhus så bör ju duvor gå.
Jag kan tänka mig duvornas läten :love: bör ju vara mycket mera gulligt!
Ja, vanliga duvor är ju såpass stora (och lite klumpiga) att de behöver få flyga utomhus men de mindre och nättare skrattduvorna (kallas även turkduva om jag förstått det rätt) går bra att ha inne, även om de såklart gärna har tillgång till voljär och/eller friflygning också om det finns möjlighet till det. :)

Ja, de kuttrar liksom, inget störigt tjatter eller skrikande eller så! :p
 
FD0EDB41-5849-4735-9E82-4AB4C3E5C124.jpeg


Har bästa grannarna och kompisarna! Leveranser av förnödenheter som vin, löjrom, rojalistiska tidningar, sällskapsspel, antika vaser och blommor går skytteltrafik till lägenhetsgarderoben!
 
Hemma efter jobb och myser med Lilla herrn :love:

Angående kolla ögontryck så beror det nog på optikern hur viktigt de tycker det är. Tror jag iaf. Jag fick glasögon som barn, 9-10 år tror jag, och ögontrycket kollades aldrig i uppväxtstaden(var hos 2 olika optiker). Vid 25 flyttade jag till nuvarande stad och här kollar de ögontrycket vid varje undersökning, varit hos 2 olika här också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
484
· Visningar
24 140
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Tvättstugedrama
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp