Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag ska pigga upp hĂ„rfĂ€rgen lite och ta den sitta medan jag matar Ă„ttabeningarna tror jag bestĂ€mt. AkvarievĂ€xterna behööver desperat trimmas men det fĂ„r vĂ€nta minst en dag till, det Ă€r en sĂ„dan dĂ€r sjudagarsvecka med jobb igen. 😅 :sleep:
 
Tog en eftermiddag off frĂ„n allt och gĂ„tt och pysslar i stallet i min ensamhet. Eller hade sĂ€llskap av hunden Röja ❀ Hon var med och hĂ€mtade första balen hö sen var de roligare att ligga i stallet och tugga morötter 😊 Behövde fĂ„ vara ifred en stund. Huvudet Ă€r proppfullt med information pluggat helskotta mycket sedan förra fredagen och idag tog de tvĂ€rstopp, förstod inte ens vad jag lĂ€ste till slut. Trulis bjöd pĂ„ en slemmig puss medan han Ă„t sin blöta mat i krubban đŸ€Ș Hej mamma Ă€r du hĂ€r Ă„h sĂ„ roligt typ đŸ€ŁđŸ’ Knasiga hĂ€st. HĂ„ller pĂ„ att inplantera att Majsan (fölstoet) ska fĂ„ dejta Trulis lillebror 😎

Inplantera? Menar du implementera? :)
 
SÄ, dÄ inleds min semester. SÄ nu Àr det hög tid för mig att börja söka nytt jobb. Om en mÄnad Àr jag arbetslös.

Men just nu tÀnker jag njuuuuta av att inte lÀngre behöva stigs upp 4.45 och köra 1h till jobbet. Och tanka varje fredag. :laugh:
 
Varit och handlat och bunkrat ordentligt. Nu ska jag laga kÄlpudding, chili, matvete, köttfÀrssÄs och lite annat smÄtt och gott och fylla frysen sÄ jag kan Àta riktig mat och inte bara snabbmakaroner. De hade nötfÀrs pÄ extrapris sÄ passade pÄ att köpa det.

AlltsÄ jag planerar inte att laga allt idag eller ens i morgon, men en sak per dag och frysa in resterna. Ser extremt mycket framÄt att bara kunna ta ut bra mat ur frysen och slÀnga in i mikron.

Bra!

Det Àr skönt att höra, jag Àr ju med i gÀnget "För f-n MJLee, Àt ordentligt" ;) :heart
 
Efter alla andra har jag nu testat att trycka upp en tops i hjÀrnan. Blir alla arga pÄ mig om jag sÀger att det inte var sÄ himla farligt...? *hukar* :p Det vÀrsta var vÀl att jag började blöda nÀsblod igen, pga torra slemhinnor (jag har nÀsblod titt som tÀtt nu nÀr det blev kallt).

Till saken hör att jag Àr tÀmligen obrydd för vad som görs med min kropp (undantaget gastroskopi... fy faan pÄ ren svenska :yuck:). Jag kÀnner mig inte sjuk men eftersom jag hamnade i en smittspÄrning pga naprapaten ville vi kolla innan sÀrbon kom hit.
 
Efter alla andra har jag nu testat att trycka upp en tops i hjÀrnan. Blir alla arga pÄ mig om jag sÀger att det inte var sÄ himla farligt...? *hukar* :p Det vÀrsta var vÀl att jag började blöda nÀsblod igen, pga torra slemhinnor (jag har nÀsblod titt som tÀtt nu nÀr det blev kallt).

Till saken hör att jag Àr tÀmligen obrydd för vad som görs med min kropp (undantaget gastroskopi... fy faan pÄ ren svenska :yuck:). Jag kÀnner mig inte sjuk men eftersom jag hamnade i en smittspÄrning pga naprapaten ville vi kolla innan sÀrbon kom hit.
Nej, det var inte sÄ himla farligt, men det var viss smÀrta och visst obehag. Inget jag skulle göra som nöjesaktivitet om det inte behövdes. Dessutom vet man att det handlar om tiotals sekunder, dÄ kan man stÄ ut med det mesta, tÀnker jag.

Hoppas du hamnar i majoritetsfÄllan och fÄr ett sant negativt testresultat!
 
Efter alla andra har jag nu testat att trycka upp en tops i hjÀrnan. Blir alla arga pÄ mig om jag sÀger att det inte var sÄ himla farligt...? *hukar* :p Det vÀrsta var vÀl att jag började blöda nÀsblod igen, pga torra slemhinnor (jag har nÀsblod titt som tÀtt nu nÀr det blev kallt).

Till saken hör att jag Àr tÀmligen obrydd för vad som görs med min kropp (undantaget gastroskopi... fy faan pÄ ren svenska :yuck:). Jag kÀnner mig inte sjuk men eftersom jag hamnade i en smittspÄrning pga naprapaten ville vi kolla innan sÀrbon kom hit.
Tycker inte heller det Àr vÀrst jobbigt att ta i nÀsan. För mig Àr det vÀrst att topsa svalget.
 
Nej, det var inte sÄ himla farligt, men det var viss smÀrta och visst obehag. Inget jag skulle göra som nöjesaktivitet om det inte behövdes. Dessutom vet man att det handlar om tiotals sekunder, dÄ kan man stÄ ut med det mesta, tÀnker jag.

Hoppas du hamnar i majoritetsfÄllan och fÄr ett sant negativt testresultat!

Jag gjorde det igÄr och det var negativt plus att jag kÀnner mig fortfarande helt frisk (normal temp osv) sÄ jag Àr rÀtt sÀker pÄ att det Àr lugnt. Den normala inkubationstiden Àr passerad med rÄge ocksÄ.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Hittar ingen trÄd om detta innan men tÀnkte att det skulle kunna vara en rolig grej. SÄ, vad har du lÀrt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 655
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsĂ€tter vĂ€l hĂ€r? 😁 Stör mig pĂ„ munsĂ„r i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
466
· Visningar
23 642
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag Àr pÄ jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp