Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Passat på att klippa mig.

20220201_144250.jpg
 
Fick precis veta av killen att det blir ingen barnfri helg som det skulle vart från början. Grabbarnas mammas nya sambo har tydligen covid och de sitter i karantän, så grabbarna skulle va kvar hos sin pappa även om de egentligen skulle vart hos sin mamma denna helgen.
Det dumma är att det finns ingen skolskjuts på fredagen hem från skolan. Då blir intressant å se hur detta utvecklas.
 
Har armbågat mig till friskvårdstimme och massage :) Så slutar lite tidigare, åker hem och får massage, och sen ska jag promenera till blomsterlandet och se om jag hittar några fröer jag vill ha i balkonglådorna.
Jag har inga balkonglådor, men det är fastbyggt hållare på balkongräcket som man kan stoppa balkonglådor i. Har inte heller någon jord, men jag har ju tid på mig att skaffa bådadera.

Vill ha blommor inne på balkongen också (inglasad) men det blir upp till 55 grader där på sommaren och jag vet inte vilka blommor som skulle överleva där :rofl:
Tomater, chili och roliga gurkor! <3 Perfekt ju!
 
Varit och handlat och bunkrat ordentligt. Nu ska jag laga kålpudding, chili, matvete, köttfärssås och lite annat smått och gott och fylla frysen så jag kan äta riktig mat och inte bara snabbmakaroner. De hade nötfärs på extrapris så passade på att köpa det.

Alltså jag planerar inte att laga allt idag eller ens i morgon, men en sak per dag och frysa in resterna. Ser extremt mycket framåt att bara kunna ta ut bra mat ur frysen och slänga in i mikron.
 
Varit och handlat och bunkrat ordentligt. Nu ska jag laga kålpudding, chili, matvete, köttfärssås och lite annat smått och gott och fylla frysen så jag kan äta riktig mat och inte bara snabbmakaroner. De hade nötfärs på extrapris så passade på att köpa det.

Alltså jag planerar inte att laga allt idag eller ens i morgon, men en sak per dag och frysa in resterna. Ser extremt mycket framåt att bara kunna ta ut bra mat ur frysen och slänga in i mikron.

Jobbade hemifrån idag och det är en lyx att kunna dra igång köttfärssåsen vid 11.30 på en vardag.
 
Tog en eftermiddag off från allt och gått och pysslar i stallet i min ensamhet. Eller hade sällskap av hunden Röja ❤️ Hon var med och hämtade första balen hö sen var de roligare att ligga i stallet och tugga morötter 😊 Behövde få vara ifred en stund. Huvudet är proppfullt med information pluggat helskotta mycket sedan förra fredagen och idag tog de tvärstopp, förstod inte ens vad jag läste till slut. Trulis bjöd på en slemmig puss medan han åt sin blöta mat i krubban 🤪 Hej mamma är du här åh så roligt typ 🤣💁 Knasiga häst. Håller på att inplantera att Majsan (fölstoet) ska få dejta Trulis lillebror 😎
 
Premiären ut med skorna fick bli avsutten då ju hovis varnade om ömhet nu när pållan är så ovan ☺. Hon verkar då inte missnöjd och jag andas ut istället för att gå på helspänn för halkan. Mer än jag själv då som precis lyckades parera istället för att slå omkull baklänges medan hästen gick tryggt hon och det är ju därför jag valde att sko upp henne till slut! 😊. Sen är ju det härliga hovklappret bara en underbar bonus 😍.

Nahe! Kallt när jag kom hem så tänt I kamin och så ska jag dammsuga nedervåningen innan jag börjar med middagen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 410
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp