Vad gör vi? Del CXLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vara en bra ide då den tredje sägs vara värre.....! Hoppas det blir tvärtom istället! :). Vår hankatt ska vaccineras i mars så det är snart dags :).
Nu blev det tvärstopp precis som förra gången, så nu måste jag väl vänta två månader igen för att husläkarmottagningen ska ringa och fråga om allergier :banghead:
Alternativt kanske jag bara gör om hälsodeklarationen och ljuger :angel:
 
Ja det får bli promenader i vanligt tempo några veckor till och så testar jag en pw igen om ett par veckor. Ser det lika illa ut då så får det bli ett samtal till VC.

Pulsen stiger bara onormalt vid lite mer ansträngning. Vanliga promenader ligger pulsen som vanligt.
Det var väldigt skönt att höra att det är ansträngning som ställer till det och inte upprätt ställning. :heart

Låter som en klok plan du har!
 
Tillbaks på jobb. Fick skämmas ögonen ur mig på promenaden men vilken skön gubbe jag träffade ändå.
'
Tog bilen över till brukshundsklubben som ligger på andra sidan vägen (2min med bil) där finns en liten trevlig skog att gå i istället för utmed e20.

En bil till på parkeringen. Jag stannar min bredvid och när jag ska släppa ut mina hundar kommer en äldre herre med en mycket fin schäfer lugnt gående bredvid med en leksak i munnen. De ska in i bilen bredvid mig så jag tänker att jag låter honom släppa in sin hund först innan jag tar ut mina huliganer. När mina är precis i början av promenaden och tillsammans så är de för jäkliga och idag vill jag inte hålla på och träna/bråka lättare att bara vänta.

Vi pratar lite och jag berömmer hans fina hund. Han sätter in den i bilen där han tydligen har en till schäfer som ha inte vill släppa ut föres jag gått bort med mina för den är helt galen säger han. (därför han var på brukshundsklubben :D )

Han blir nyfikne på mina bostons och kommer fram för att kika/hälsa när jag öppnar bagageluckan och ska koppla...

Han står väldigt nära och när jag tar ett steg åt sidan och säger varsågod till mina att hoppa ut gör lilla huliganen ett megasprång rakt i famnen på gubben. (hon hoppar direkt från bilen till mannen) Som tur var hade han snabba reflexer och fångar henne.

Överlycklig hund som får hälsa min andra är sjukt misstänksam och blänger med sur uppsyn på honom som Vem är du och varför har du min syster i famnen? Jag litar inte på dig men du luktar gott.

Jag står som en fågelholk och ber om ursäkt. Gubben skrattar och sa att hans schäfer som nu är den lydiga var likadan som ung så det finns hopp för mina också... :rofl:


Den här klubben har rykte om sig att ha ganska otrevliga förare speciellt på brukshundar om man kommer med något annat än just brukshundar men han vart jättetrevlig och vill jag passa på och träna hundmöten nån gång så ska jag ringa så går vi ut och möts :heart Han är alltid i närheten så ville jag ta en lunchrastning så hakade han gärna på. Med sin lydiga inte sin helgalna som han sa för då blir det nog bara pannkaka av alltihop.

Ja ja Märks vilken av mina bostonhuliganer som gillar människor mer än hundar och tvärtom :rofl:

Nu ska jag ta lite lunch. :D
 
Vinflaskor har lämnats utanför dörren, en granne är och handlar nu så att jag ska kunna styra upp ett långkok på lamm.

Fantastiskt väder idag men vet inte riktigt om jag orkar ta mig ut.
Borde putsa fönster men tror inte att fönsterputs-firman är så taggad på att komma nu 😆

3289D066-CDF2-4EEC-81DD-12F9A13730A1.jpeg
 
Har armbågat mig till friskvårdstimme och massage :) Så slutar lite tidigare, åker hem och får massage, och sen ska jag promenera till blomsterlandet och se om jag hittar några fröer jag vill ha i balkonglådorna.
Jag har inga balkonglådor, men det är fastbyggt hållare på balkongräcket som man kan stoppa balkonglådor i. Har inte heller någon jord, men jag har ju tid på mig att skaffa bådadera.

Vill ha blommor inne på balkongen också (inglasad) men det blir upp till 55 grader där på sommaren och jag vet inte vilka blommor som skulle överleva där :rofl:
 
Har armbågat mig till friskvårdstimme och massage :) Så slutar lite tidigare, åker hem och får massage, och sen ska jag promenera till blomsterlandet och se om jag hittar några fröer jag vill ha i balkonglådorna.
Jag har inga balkonglådor, men det är fastbyggt hållare på balkongräcket som man kan stoppa balkonglådor i. Har inte heller någon jord, men jag har ju tid på mig att skaffa bådadera.

Vill ha blommor inne på balkongen också (inglasad) men det blir upp till 55 grader där på sommaren och jag vet inte vilka blommor som skulle överleva där :rofl:

Odla tomater :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hittar ingen tråd om detta innan men tänkte att det skulle kunna vara en rolig grej. Så, vad har du lärt dig idag? Stort eller litet...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: hastflicka
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
22 23 24
Svar
461
· Visningar
23 338
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp