Tillbaks på jobb. Fick skämmas ögonen ur mig på promenaden men vilken skön gubbe jag träffade ändå.
'
Tog bilen över till brukshundsklubben som ligger på andra sidan vägen (2min med bil) där finns en liten trevlig skog att gå i istället för utmed e20.
En bil till på parkeringen. Jag stannar min bredvid och när jag ska släppa ut mina hundar kommer en äldre herre med en mycket fin schäfer lugnt gående bredvid med en leksak i munnen. De ska in i bilen bredvid mig så jag tänker att jag låter honom släppa in sin hund först innan jag tar ut mina huliganer. När mina är precis i början av promenaden och tillsammans så är de för jäkliga och idag vill jag inte hålla på och träna/bråka lättare att bara vänta.
Vi pratar lite och jag berömmer hans fina hund. Han sätter in den i bilen där han tydligen har en till schäfer som ha inte vill släppa ut föres jag gått bort med mina för den är helt galen säger han. (därför han var på brukshundsklubben
)
Han blir nyfikne på mina bostons och kommer fram för att kika/hälsa när jag öppnar bagageluckan och ska koppla...
Han står väldigt nära och när jag tar ett steg åt sidan och säger varsågod till mina att hoppa ut gör lilla huliganen ett megasprång rakt i famnen på gubben. (hon hoppar direkt från bilen till mannen) Som tur var hade han snabba reflexer och fångar henne.
Överlycklig hund som får hälsa min andra är sjukt misstänksam och blänger med sur uppsyn på honom som Vem är du och varför har du min syster i famnen? Jag litar inte på dig men du luktar gott.
Jag står som en fågelholk och ber om ursäkt. Gubben skrattar och sa att hans schäfer som nu är den lydiga var likadan som ung så det finns hopp för mina också...
Den här klubben har rykte om sig att ha ganska otrevliga förare speciellt på brukshundar om man kommer med något annat än just brukshundar men han vart jättetrevlig och vill jag passa på och träna hundmöten nån gång så ska jag ringa så går vi ut och möts
Han är alltid i närheten så ville jag ta en lunchrastning så hakade han gärna på. Med sin lydiga inte sin helgalna som han sa för då blir det nog bara pannkaka av alltihop.
Ja ja Märks vilken av mina bostonhuliganer som gillar människor mer än hundar och tvärtom
Nu ska jag ta lite lunch.