Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses, körde ni omkring med blankslitna sommardäck? :eek:
Snörika vintrar har jag varit med om många gånger men aldrig att bilen kanat baklänges i en backe, det har jag bara sett bilar göra innan lagen om vinterdäck kom. Ett litet nöje på kvällarna på förra jobbet, se folk med dåliga däck försöka ta sig upp för en backe med parkerade bilar på ömse sidor. Lika roligt som att lugnt rulla förbi i uppförsbackarna när andra står och slirar på blankisen. :D
När jag växte upp bodde vi i hus vid en liten väg som med 90-graderskorsning och direkt brant backe upp. Det var en jäkla massa sandande och folk som inte kom upp. Utom norrlandspappan som alltid tog sig upp oavsett väglag. 😂
Tur att det låg en idrottsplan med stor parkering några hundra meter bort!
Minns också när han skulle hämta mig i stallet en sen kväll i snöstorm och det var en lång sugande backe direkt efter en skarp sväng. Jag och min kompis fick hoppa in längst bak i kombin och ge vikt till bakhjulsdriften. Men upp kom vi! 😅
Samma pappa som fickparkerade med handbromssladd i snö med livrädda engelska kunder i bilen. De fattade liksom inte att man kunde kontrollera sladden. 😂
Det var samma när en kompis gifte sig vintertid i Luleå och släkten från USA aldrig sett snö. Jag var tärna ihop med några andra. Vi var sena till kyrkan och jag bad taxikillen att inte köra långsammare än man måste. Han gasade på och sladdade. Jag kände ju att han hade koll. Men USA-gästerna blev grönvita i ansiktena och trodde han var från vettet. Stackare! ❤️
Saknar sån snö! 😍

Slutade kl 13 i dag och tänkte hem och kika över en uppgift som jag är klar med, och sen göra klart den andra så jag kan skicka in dom till min lärare. Har jag något internet? Nej! 🙄 Så blev soffan och tvn istället. Jättedumt eftersom det ska vara inlämnat på måndag. På söndag tog jag på mig extrajobb eftersom jag planerade att blir klar med skolan idag. I morgon blir min enda lediga dag den här veckan, så nu blir det väll plugg på den istället.

Hatar när man har planerat så bra, sen skiter det sig…. :cautious:

Alltså jag blir GALEN!:banghead:
Nu berättar sambo att fraktföretaget vårt företag använder sig av skickar faktura på KRANBILSLEVERANS för en vanlig jävla pall foder inom deras viktgränser.
Innan vi flyttade lagret funkade det kanon med samma företag. Nu har vi förflyttats till annan knytpunkt/annan personal.
De har:
- Tappat bort en stor pall foder och tillskott i juni. Den är fortfarande borta.
- Kört ut till kund när det ska hämtas hos ombud. Och tar betalt för det trots att det inte är valt alternativ.
- Gjort om några frakter till annan typ av frakt som kostar mer och ej stämmer(tex känslig last av olika slag eller specialhantering). Även efter att man i tel pratat med dem och fått ett garanterat pris på den försändelsen.
- Haft sönder flera försändelser så pass att de är osäljbara alt obrukbara för reklambilder hos sponsryttare.

Och nu då ska en pall foder som är inom de viktgränser deras lastbilars baklyft ska orka med levereras med kranbil, som vi ska betala för. What?!
Alltså det är ju inte hållbart att sitta i telefonen i flera h i veckan för att lösa alla deras jävla fuckups.
Vi har frågat om vi på ngt sätt kan få tillhöra förra stället iom att de iaf någon gång i v kör häromkring. Men icke..

Det verkar ju inte bättre än att sambo får lägga tid han eg inte har på att kolla upp övriga företags alternativ..:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
93 94 95
Svar
1 893
· Visningar
51 343
Senast: MJLee
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 098
Svar
1 999
· Visningar
56 280
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?