Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sådär. Lämnat in bilen. Fick en subaru laddhybrid som lånebil under dagen. Lite ovant med en bil som har startknapp och där det mesta sker på en skärm :D

Men den var VARM så jag njöt hela vägen hem. :love:
Hoppas min bil är varm den med när jag hämtar den. Det är lite påfrestande med en bil utan fungerande värme när det är minus 10-15
Jag hade den inlämnad i våras men då påstod de att värmen inte var paj. Nu går det inte att missa. :D
Hade också problem med värmen på en bil men verkstaden påstod att den funkade utmärkt
Självklart blir det varmt i bilen om du har den i en tempererad verkstad :banghead:

Alltså hittade detta kuvert. Visst borde det funka? Mvh snål person

B544D7CB-4E8B-41D9-AC06-B6ACD30F50C0.webp

Det bästa som finns på resor är möjligheten till en kopp kaffe! Bara att känna doften gör en genast mer avkopplad :D Har sisådär 2h kvar att fördriva nu, så väntar på att kaffet ska svalna lite, surfar och spelar mobilspel :D Tur jag har ett gäng även om det oftast bara är 2 jag kör :p

Åh min verkstad. :love:

Kom på att jag glömt säga till om tutan som inte funkar så jag ringde upp. -Det står på ordern Vi har koll tanten.
De har alltså detta inskrivet i datorn och ska laga den fast jag inte sagt något.
Jag kommer aldrig att byta verkstad

Det där påminner mig om de rejäla vintrarna vi hade förr....Hur läskigt jag tyckte det var att knappt ta sig uppför backen till mormor och morfar och bilen ibland började kana baklänges. Kommer ihåg att jag blev så skraj som liten av det att en av gångerna hämtade mostrarna mig med pulka :D . Men det här var längesen men minnen såklart av rejäla vintrar :love:
Jösses, körde ni omkring med blankslitna sommardäck? :eek:
Snörika vintrar har jag varit med om många gånger men aldrig att bilen kanat baklänges i en backe, det har jag bara sett bilar göra innan lagen om vinterdäck kom. Ett litet nöje på kvällarna på förra jobbet, se folk med dåliga däck försöka ta sig upp för en backe med parkerade bilar på ömse sidor. Lika roligt som att lugnt rulla förbi i uppförsbackarna när andra står och slirar på blankisen. :D

Snörika vintrar har jag varit med om många gånger men aldrig att bilen kanat baklänges i en backe, det har jag bara sett bilar göra innan lagen om vinterdäck kom. Ett litet nöje på kvällarna på förra jobbet, se folk med dåliga däck försöka ta sig upp för en backe med parkerade bilar på ömse sidor. Lika roligt som att lugnt rulla förbi i uppförsbackarna när andra står och slirar på blankisen. :D

Jag har kanat nedför backe med hästen i transport, givetvis ordentliga dubbdäck på både bil+transport :nailbiting: (Gick bra, fick lasta av hästen i ett dike, koppla loss transporten och vända den för hand och hämta den med annan bil nedanför backen...)

Den backen brukar jag undvika att bli stillastående i även med enbart bil (backe upp till påfart på större väg, så man måste stanna i backen om det kommer någon på vägen)

Har postat brevet! Dagens mission slutfört 😆 Borde gå ner och måla vidare på det nya projektet jag började igår men känner mig en aning otaggad… kanske jobbar vidare med det imorgon istället

Självklart inte! Men den backen är speciell; väldigt brant och svänger av från grusvägen i en dum vinkel så inte så värst lätt att ta sats som man behöver :D.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 158
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Svar
1 999
· Visningar
56 280
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA