Vad gör vi? Del CXLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer snö inatt och jag funderar på om jag vågar åka till stallet. Igår var det verkligen nära att jag inte tog mig upp för sista backen med bilen..
Det där påminner mig om de rejäla vintrarna vi hade förr....Hur läskigt jag tyckte det var att knappt ta sig uppför backen till mormor och morfar och bilen ibland började kana baklänges. Kommer ihåg att jag blev så skraj som liten av det att en av gångerna hämtade mostrarna mig med pulka :D . Men det här var längesen men minnen såklart av rejäla vintrar :love:

Sådär. Lämnat in bilen. Fick en subaru laddhybrid som lånebil under dagen. Lite ovant med en bil som har startknapp och där det mesta sker på en skärm :D

Men den var VARM så jag njöt hela vägen hem. :love:
Hoppas min bil är varm den med när jag hämtar den. Det är lite påfrestande med en bil utan fungerande värme när det är minus 10-15
Jag hade den inlämnad i våras men då påstod de att värmen inte var paj. Nu går det inte att missa. :D

Sådär. Lämnat in bilen. Fick en subaru laddhybrid som lånebil under dagen. Lite ovant med en bil som har startknapp och där det mesta sker på en skärm :D

Men den var VARM så jag njöt hela vägen hem. :love:
Hoppas min bil är varm den med när jag hämtar den. Det är lite påfrestande med en bil utan fungerande värme när det är minus 10-15
Jag hade den inlämnad i våras men då påstod de att värmen inte var paj. Nu går det inte att missa. :D
Åh det är det jag mest ser fram emot när det är dags för ny bil. Att den blir varm snabbt. Vår börjar bli lite till åren och den är varm och skön lagom till jag är framme i stallet och det är dags att kliva ur :laugh:

Alltså, jag har frågat HR om en sak i tre veckor. Har skickat frågan en gång i veckan. Börjar tröttna rejält. :cautious: Mitt förtroende för HR är på minus nu, det kan inte vara så att de inte kan svara på en enkel fråga.
När jag försöker få svar från en doktor på jobbet är det bästa att ta pappret, skriva frågan med stora bokstäver och lägga på tangentbordet. Funkade igår. Nästan… :meh:

Åh det är det jag mest ser fram emot när det är dags för ny bil. Att den blir varm snabbt. Vår börjar bli lite till åren och den är varm och skön lagom till jag är framme i stallet och det är dags att kliva ur :laugh:
Åh jag älskar min förmånsbil. Jag har en app i telefonen där jag både kan starta värmaren i bilen (så jäkla klockrent att komma ut till en varm, isfri bil på morgonen!) och även kyla ner den under varma sommardagar. Det är ett mysterium hur jag kunnat leva utan såna finesser :laugh:

Åh jag älskar min förmånsbil. Jag har en app i telefonen där jag både kan starta värmaren i bilen (så jäkla klockrent att komma ut till en varm, isfri bil på morgonen!) och även kyla ner den under varma sommardagar. Det är ett mysterium hur jag kunnat leva utan såna finesser :laugh:
Ja det är fasen underskattade finesser. Hade så på vår förra bil men sen bytte vi ner oss och gissa om vi saknar det :D Nästan allra mest det isfria. Herregud så praktiskt det är.

Det där påminner mig om de rejäla vintrarna vi hade förr....Hur läskigt jag tyckte det var att knappt ta sig uppför backen till mormor och morfar och bilen ibland började kana baklänges. Kommer ihåg att jag blev så skraj som liten av det att en av gångerna hämtade mostrarna mig med pulka :D . Men det här var längesen men minnen såklart av rejäla vintrar :love:
Jag har ju bott i Norrland i 25 år, så van vid riktiga vintrar. Men där är de bättre på att både ploga och köra bil. Här är det sämre..

Så har jag till min bil också, så skönt!
På jobbet är det inga fasta parkeringar och en del är motorvärmarplatser, gissa om det är huggsexa på dom :cautious: Då är det underbart med diselvärmare och komma ut till en upptinad och varm bil :up:

Har precis fått lillasyster att sova så jag kan fortsätta min effektiva dag så får vänta lite tills hon går att lägga ner. .
Började dagen med att göra i ordning 3 barn så att ett barn kunde köras till skolan (vi har 1 mil dit), sen hem för att mata lillasyster, åt frukost som jag aldrig hinner när jag lämnar barn där jag samtidigt beställde lite kläder till barnen, gjorde fler chokladskålar till kalaset imorgon. Efter det hann jag torka 3 köksstolar innan lillasyster skrek att hon ville sova. Hon somnar bäst i famnen när minste storebrodern är hemma :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 957
· Visningar
53 163
Senast: Mia_R
·
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
Svar
1 999
· Visningar
56 281
Tjatter Några dagar för sent men vi kör väl i år igen?! Det går ut på att man ska undvika att höra WHAMs Last Christmas i original under...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
3 269
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?