Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu ar det dags for mig att gora mig i ordning och aka till sjukhuset for ett ultraljud av skoldkorteln, och nar jag gick in och kickade efter exact vart jag skulle sag jag att min RA lakare vill fa klamma och kanna pa mig ocksa.
Jag gillar inte sjukhus vistelser, det kanns som om jag skulle kunna gora nagot mycket roligare i stallet for att spendera tid pa sjukhus :angel:

Och inte blev det nagot sjukhus i dag (darmed kom jag mig inte till tygaffaren aldeles bredvid heller😶 vilket nog ar bra ... fast inte kul) for min bil med altfor slitna lameller kunde plotsligt inte vaxla alls. :cautious: Precis nar jag skulle kora vidare fran en av de storre korsningarna med rott ljus, med mycket trafik alltid, pa vag ut ur vart omrade. :meh:

Jag lyckades rulla lite at sidan, men stod med vanster hjulen precis pa linjen till cycle banan, sa jag var nastan ur vagen i alla fall. Dar gick jag vid vagen och pratade i telefonen medan jag vantade en halvtimma pa bargaren ... En bil tutade🙄 nar bargaren precis hade backat upp till bilen. Jag hoppas att det bara var som en varning till bergar killen att han var pa vag att kora forbi.

Min bil star i verkstaden med nya tandstift, men mekanikern hittade nagot mer som behovde atgardas, men han skulle pa semester for en vecka sa bilen blev staende dar tills han kommer tillbaka igen eftersom han inte hade delar. Nu star var bil nummer 2 bredvid min "dogmobile" och vantar pa att Todd kommer tillbaka.

Tursamt nog blev det mycket billigare an jag trott, taxin fran verkstaden hem var under 100 kr, inte alls farligt. Bargningen var ocksa mycket billigare an jag trodde (nu vet jag inte hur dyrt det ar i Sverige, men jag var glad och tacksam for 1,700 kr nar det blev lite mer an 3 Svenska mils bergning). Ena Sonen som bor i Portland kommer sa vi far lana en av hans bilar pa eftermiddagen, sa jag ar glad och tacksam att dagen varit sa bra anda ... Det kunde ha blivit sa mycket varre och jobbigare! 😍
 
Jag glömde mobilen hemma när jag åkte till stallet och kom på det halvvägs meeen aaasch. Kändes både tomt och väldigt skönt utan 😄. Fick bli en halvtimmes skrittarbete på ridbanan barbacka 😍. Sen efter skötsel och utsläpp, ett varv I hagen för att plocka bort gröna ekollon som ramlat ner.
Hemma efter att ha nattat kaninerna 🥰 och före sängen blev det en stunds soffhäng med älsklingen och katterna 🥰.
 
Har precis lagt mig i sängen. Imorgon hoppas jag på att vakna lite tidigare än idag, så att jag kan hinna med en långpromenad innan jobbet. Går fortfarande och drömmer lite om semester. Ska prata lite med chefen om det imorgon, kolla om det är någon tid som passar bättre/sämre för det osv.
 
Mysigt med folk på besök för att hjälpa till med renoveringen. Ger energi! :heart
Men jävlar vad jag lagat mat och bakat så att alla kan få käk och fika. Så när jag just slängt in kaka i ugnen och gjort middag a la kreativ skåprens för att räcka och bli gott så kommer sambo hem med köpt fika och annan middagsmat som hade varit redo nästan direkt. :laugh:
Nu har jag just lagat lunch och packat det och fika inför morgondagen åt dem, bygghjältarna! 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 706
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp