Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Digitalboxen var seg så jag drog ur strömkontakten en stund. Sen när den startat om så hamnade den på en fotbollsmatch på kanalplats 354, TV4 Sport Live. :confused: Jag har inte den kanalen, är det nån frivisningsperiod måntro?
 
Blä, vaknade upp med halva ansiket som en fotboll och ont så in i helvete i käken. 1177 sa tandläkare och jag har nyss lyckats hitta en tid.
Lite knepigt att äta när man knappt får in mat det lilla man kan gapa :cautious:
Knasigt nog känner jag inget i just tänderna eller tandköttet, lyckades få in ett finger och trycka runt, det verkar kanske vara käkmuskeln eller något? 🤷‍♀️
Nåja, snart ska tandläkare kolla på eländet så kanske det kan fixas. :up:
 
Äter lunch vid skrivbordet och laddar för en promenad. Dras med en lätt huvudvärk för tredje dagen i rad, trots bra sömn och mycket vatten, och har bestämt mig för att ta tjuren vid hornen och ta en värktablett ifall den inte försvinner efter nämnda promenad. Jag är lite orimligt envis när det gäller att undvika värktabletter :p
 
Var bra trött i morse när maken pussade mig hejdå och åkte till jobbet 😅 Orkade tillslut vakna till och gå upp för att träna. Jobbat sen kl 8 och på lunchrasten red jag ena hästen på banan. Jobbat igen sen strax efter 13 och lyssnar på min ljudbok. Snart dundrar det in en hög med barn som kommer från skolan.

Egentligen sugen på att ut och jaga ikväll men jag tror jag inväntar min Thermacell som jag beställt. Myggorna är hemska 😅 Ska städa lite i stallet och sen springa med hundarna istället.
 
Är ohemult trött efter jobbiga möten idag. Köpte mer nektariner på vägen hem och funderar på en tidig middag. Men jag har en regel att jag aldrig äter innan klockan fem. Annars blir det inte en riktigt middag.
 
Hälsade på en god vän igår för stt babbla ikapp och titta på deras nya ridhus. Allt trä( utom limträstommen) är från deras egen skog och massor av jobbet gör de själva.

Så fint att man blir andlöst. Eftersom de ritat själva då finns det mesta av smarta lösningar. Vackert också. Lockpanel -faluröd förstås - och spröjsade fönster.
Tänk att man kan bli så lycklig över en annans fina anläggning :love:
 
Efter att ha hämtat ner mina vindsfönster drömmer jag om att inreda vinden. Det är gräsligt lågt i tak, men det hade varit trevligt om man i alla fall kunde fixa till det där uppe så att det kändes som ett rimligt ställe att förvara saker på. Och KANSKE kunde jag ha ett litet mysigt kontor/skrivlya där också. Men jag har inga pengar att lägga på snickare för något som inte är nödvändigt, och jag misstänker att det är ett projekt som är lite väl avancerat att ta tag i?

Vad behover goras? Titta pa ett storre antal YouTube demos hur andra har gjort liknande job ... och bestam dig for om du har tid eller inte. Jag har gjort, och gor, en hel massa sadana saker som ingen tror man kan klara sjalv ... men det ar inga problem. Titta och lar, och bestam hur mycket tid och effort projecten ar varda. Kan jag ar jag overtygad om att du ocksa kan! :heart

Nej, nu maste jag starta dagen ... bast att ga in i duschen sa jag vaknar nagon gang. 🥱

Duschen ar avklarad och det ar dags att aka till jobbet for ett par timmars job. Sedan vantar ett par timmars scheduling for recruitment teamet och (suck) jag maste fundera ut hur jag ska fortsatta pa kjolen jag inte riktigt tankte mig for nar jag klippte till.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 708
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp