Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra dag på jobbet.
Får så god skolmat dessutom.
Cyklade efteråt.
Skulle ha hämtat en bok på biblioteket men det får bli en annan dag.
IMG_3817.jpeg
 
Tittar på träningsbh funderar på varför det i beskrivningen på en bh står att den har en tunn vaddering som ger den en sexig form..:confused: Har folk behov av att känna sig sexiga när de tränar? Har jag missat något väsentligt här när jag är på gymmet?Upplys mig gärna allvetande buke :idea:
 
Tittar på träningsbh funderar på varför det i beskrivningen på en bh står att den har en tunn vaddering som ger den en sexig form..:confused: Har folk behov av att känna sig sexiga när de tränar? Har jag missat något väsentligt här när jag är på gymmet?Upplys mig gärna allvetande buke :idea:
Antagligen för att man ska ta en snygg selfie och posta på sociala medier iklädd sina träningskläder kanske
 
Gjort om 1 1/2 kg färz till köttbullar, här znackar vi att undvika julruzhen :idea: :D
Zå middagen är given, köttbullar,gräddzåz ,lingon o zå velar jag mellan moz eller potatiz, får ze när dom är klara vad det blir
Det låter som världens märkligaste meny.... :D

Åt potatismos och Rishultskorv idag. SÅ gott med mos :d !! Jag tycker nog egentligen bättre om höst- och vintermaten är sommarmaten. Soppor, grytor, gratänger, potatismos...
 
Gjort om 1 1/2 kg färz till köttbullar, här znackar vi att undvika julruzhen :idea: :D
Zå middagen är given, köttbullar,gräddzåz ,lingon o zå velar jag mellan moz eller potatiz, får ze när dom är klara vad det blir
1 1/2 kg som skall räcka till jul? Till 1 oktober hade det räckt här typ. 2.5 kg gjordes vecka 19 och 1 kg vid midsommar och det är inte mycket kvar. (Tittade i almenackan när färsen och kattlådan levererades).
 
Idag har det verkligen varit en härligt fin sensommardag 😍. Har katterna med tydligt tyckt; förutom att ungkatten fått komma ut i selen en stund så var den rackaren blixtsnabb och stack ut innan jag visste ordet av 😅😆. "Struntade" i honom och fixade kaninerna på baksidan och jodå visst kom kissen och jag fick snart fatt I honom, kattgodis och beröm 🥰.
Honkatten har hållit sig undan heeeela dagen och säker njutit av finvädret när jag hållt henne inne mer de senaste dagarna; katt bestämmer själv 😏😆.
 
Hemkommen från veckans andra franskalektion pustar jag nu ut i soffan. Att drilla futur simple och futur proche och enbart prata franska 90 minuter i sträck (med ett och annat instick på engelska när det franska ordförrådet svek mig) gjorde dessvärre att den där huvudvärken kom tillbaka, men annars gick det bra! Försöker att inte bli frustrerad över hur fasansfullt överdrivet komplicerat de kan göra det med grammatiken, de där fransmännen...
 
Jag hjälpte en bekant sälja en bil. Hen tänkte köra den till skroten, vilket eventuellt kostar pengar (?). Jag bad om en vecka att försöka sälja den. Jag la ut den för ett dygn sen för 5000. Sålde den ikväll för 7500. 😎 mvh nöjd över min insats.
 
Seg och omotiverad. Har ont som fan i en fot pga överbelastning men har inte möjlighet att göra annat än att gå massor varje dag. Vet inte vad jag ska göra åt det riktigt. Sedan påpekade partnern ikväll att en hudfläck på mig har blivit mycket större och att jag nog borde kolla upp det. Känner mig inte alls pepp på det heller men antar att jag måste ringa vårdcentralen imorgon... bläh.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 708
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp