Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag gillar det. och man låter helt enkelt bli att vända dygnet helt. Utan är uppe halva natten typ.
Vända helt tar man sedan när man är ledig en vecka, efter sina nätter.
Då har man en hel vecka att vända till dagpassen.

Man är olika. Men jag föredrar detta framför 7 nätter i rad faktiskt.
Vi jobbar som längst tre nätter på rad, annars två. Vet de som jobbar sju och är lediga längre och de som aldrig jobbar mer än en, de slipper vända öht.
 
Vi jobbar som längst tre nätter på rad, annars två. Vet de som jobbar sju och är lediga längre och de som aldrig jobbar mer än en, de slipper vända öht.
Fast jag jobbar ju aldrig mer än tre i rad heller. Bara att våra nätter är koncentrerade på 2v av ett 5v schema.
Hellre det än en natt här och där och omställningar till morgonpass emellan säger jag..
 
När jag började jobba skift fick jag lära mig att inte dricka kaffe mellan 00 - 05 och i övrigt försöka hålla mina vanliga ättider, dvs frukost på morgonen, sen lunch och middag före jobbet. Inget på natten. :)
Lever för koffein, så det får jag i mig. Varierar mellan energidryck och kaffe - men äter bara frukost och middag. Men det är ju väldigt olika vad som passar bäst för en, vissa får ju snabbt lågt blodsocker tex.
 
När jag började jobba skift fick jag lära mig att inte dricka kaffe mellan 00 - 05 och i övrigt försöka hålla mina vanliga ättider, dvs frukost på morgonen, sen lunch och middag före jobbet. Inget på natten. :)
jag äter vanligen inget mellan 22.30 och 05 c:a. Men så kommer någon enstaka natt som denna där jag behöver äta något då och då. Annars blir jag halvdöd
 
Har vant mig av med att äta på jobbet - ju mer jag äter under passet ju hungrigare blir jag sjukt nog. Insåg att det var enklast att inte ta alls.

Aha, jag brukar äta en varm måltid vid sådär 2-4-tiden. Det brukar fungera fint för min mage :D
Jobbar jag dag äter jag inte varm måltid på jobbet utan typ kvarg eller smörgås eller så. Sen äter jag varm måltid på kvällen innan läggdags.
 
Påväg till jobbet. 😴

Glad jag slipper jobba natt iaf. 😉 Men när jag jobbade natt fick man vara glad om man hann gå på toa mellan 22 och 06. Äta fanns oftast inte på kartan. 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp