Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tagit en lugn kväll. När barnen somnat låg jag kvar på soffan med sonen på bröstkorgen och lyssnade på ljudbok samtidigt som maken passade på att slå en hink på golfklubben. Så lugnt och fridfullt, bara sonens små andetag och en berättarröst. Sen kom han hem och byttes av och jag tog en promenad med hunden. Älskar att mörkret äntligen är här. Nu har jag duschat och krupit ner i sängen.

Lyssnar för övrigt på Atomic Habits och är inne på sista kapitlet nu. Vill verkligen rekommendera den till precis alla jag känner. Klok bok om våra vanor, beteendemönster och hur vi kan styra livet i den riktning vi vill.
 
Ikväll for sambon och jag bort till grannsockna mot Linköpingshållet för att köpa en stooor kaninbur billigt 🤩. Det visade sig att karln av paret minsann är uppväxt i ett av de andra husen här på gården och festat i lgh vi bor i en gång i världen 😁. Kände till typ alla vi känner i trakterna och berättade en del om sambons farfar som ju sambon tyvärr själv aldrig träffade då han dog i bilolycka nästan 10 år före 😔❤. Berättade också om en kvinna som ska ha bott här i huset och som jobbade i ladugården; undra just om denna kvinna jag fann på kyrkogården (genom svenska gravar.se) född tidigt 1900-tal och avliden sent 70-tal är samma och om det är hon som verkar kika till här ibland 🤔. Blev en lång pratstund då världen visade sig liten, roligt! 😃.
 
Sen sommarkväll I stallet 🥰 och mörkret faller allt tidigare nu om kvällarna. Istället för helvila för bästa pållan så satte jag fart och tog skön promenad på grusvägen innan det blev mörkt vid 21-tiden, känns bra att vara mera aktiv med rörelse igen 😊.
 
Segt. Hade schema på 7 nätter i rad förr. Men det var helt ok ändå. Fick igen det i längre ledigheter.

Nu har jag iofs 12h pass så 7 i rad hade varit tufft då tycker jag. Tror vi hade 9 timmar på andra jobbet.

Mina senaste två veckor (inkl denna då) har varit såhär.
2 nattpass
2 lediga nätter
3 nattpass
2 lediga nätter
2 nattpass.
Rätt skönt med lite återhämtning emellan.
 
Segt. Hade schema på 7 nätter i rad förr. Men det var helt ok ändå. Fick igen det i längre ledigheter.

Nu har jag iofs 12h pass så 7 i rad hade varit tufft då tycker jag. Tror vi hade 9 timmar på andra jobbet.

Mina senaste två veckor (inkl denna då) har varit såhär.
2 nattpass
2 lediga nätter
3 nattpass
2 lediga nätter
2 nattpass.
Rätt skönt med lite återhämtning emellan.
Låter helt sjukt, hur ska du öht kunna vända rätt på dygnet med de passen?
 
Låter helt sjukt, hur ska du öht kunna vända rätt på dygnet med de passen?
Jag gillar det. och man låter helt enkelt bli att vända dygnet helt. Utan är uppe halva natten typ.
Vända helt tar man sedan när man är ledig en vecka, efter sina nätter.
Då har man en hel vecka att vända till dagpassen.

Man är olika. Men jag föredrar detta framför 7 nätter i rad faktiskt.

Edit: och hade nog aldrig klarat 7 st 12h nätter i rad ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 712
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 888
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 654
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp