Genmodifierade hästar ska bli snabbare med Nobelprisad teknik

Med hjälp av den Nobelprisbelönade Crispr-tekniken har argentinska forskare tagit ett kontroversiellt steg in i framtiden – fem genmodifierade föl har fötts med målet att bli världens snabbaste hästar.

Det här förstår inte jag? Fullblodsvärlden som är så konservativ att de endast tillåter naturlig betäckning. Kommer de här fölen att tillåtas tävla mot vanliga fullblod? Det är ju inte bara gener det hänger på utan träningen är också viktig…

Det här förstår inte jag? Fullblodsvärlden som är så konservativ att de endast tillåter naturlig betäckning. Kommer de här fölen att tillåtas tävla mot vanliga fullblod? Det är ju inte bara gener det hänger på utan träningen är också viktig…

Det är lite missvisande, det handlar om polohästar, inte engelska fullblod.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Forskare i Buenos Aires har använt Crispr-tekniken för att avla fram genmodifierade hästar, med målet att snabbt och precist utveckla så...
Svar
10
· Visningar
859
Senast: fejko
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter – Att hjälpa unga att må bra och att hjälpa vuxna att bemöta barn är en investering i framtiden. Det är fantastiskt fint att världen...
Svar
0
· Visningar
141
Senast: Gunnar
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 101
Senast: Mia_R
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag fick jag en notis om att jag varit på buke i 15 år. Nu hade jag förvisso ett nick även innan dess, plus att jag hängde på stallet...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka