Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, tack. Jag vet. Men det är inte alltid så enkelt. Och nu en dag hit eller dit spelade väl ingen större roll. Bara trött på att det inte kan bli som man bestämt.

Jag brukar saga att jag inte gillar overraskningar ... jag vill veta vad som hander, nar, var, hur ... och vara lite forberedd i livet ... men om det ar sa att din ex mar daligt ar det kanske bast for barnet att inte vara dar.:heart

Nyss pratat med elektrikern, jag ska få ny mätartavla och elmätare om ett par veckor, det har ju bara tagit Vattenfall ett par år från att jag anmälde att jag hade bytt elbolag och gått över till timdebitering. :meh:

Ska bli intressant att se när de ska försöka räkna ut hur mycket jag blivit överdebiterad som fått betala snittpris per månad istället för per timme när jag tidigare flyttade förbrukningen + att jag får själv betala för bytet av mätartavla nu istället för att det blev gjort innan lågkonjunkturen. :banghead: :rage:

Hur mycket kostar det att fa ny matartavla och elmatare?

Nar vi hade hastgarden i South Carolina var det sa langt mellan stallet vi byggde och vagen att de fick satta in en transformator pa halva vagen, elmatare, och atomatsakringar och elmatare. Vi bavade for kostnaden ... tills vart cooperative elbolag forklarade att det bara var automat sakringarna vi behovde betala ... runt 1000 kr. Jag alskade det cooperativet.
 
Jag brukar saga att jag inte gillar overraskningar ... jag vill veta vad som hander, nar, var, hur ... och vara lite forberedd i livet ... men om det ar sa att din ex mar daligt ar det kanske bast for barnet att inte vara dar.:heart



Hur mycket kostar det att fa ny matartavla och elmatare?

Nar vi hade hastgarden i South Carolina var det sa langt mellan stallet vi byggde och vagen att de fick satta in en transformator pa halva vagen, elmatare, och atomatsakringar och elmatare. Vi bavade for kostnaden ... tills vart cooperative elbolag forklarade att det bara var automat sakringarna vi behovde betala ... runt 1000 kr. Jag alskade det cooperativet.
Jag vet inte vad jag kommer behöva betala men gissar att mätartavlan och arbetet går på över 15000, har för mig att det var det innan lågkonjunkturen. Själva mätaren betalar jag inte utan den står Vattenfall för.
 
Jag brukar saga att jag inte gillar overraskningar ... jag vill veta vad som hander, nar, var, hur ... och vara lite forberedd i livet ... men om det ar sa att din ex mar daligt ar det kanske bast for barnet att inte vara dar.:heart
Absolut!

Jag är som dig, tycker om att vara förberedd. Men man kan inte alltid vara det ❤️
 
Nu ar det dags for mig att gora mig i ordning och aka till sjukhuset for ett ultraljud av skoldkorteln, och nar jag gick in och kickade efter exact vart jag skulle sag jag att min RA lakare vill fa klamma och kanna pa mig ocksa.
Jag gillar inte sjukhus vistelser, det kanns som om jag skulle kunna gora nagot mycket roligare i stallet for att spendera tid pa sjukhus :angel:
 
Hemma från sjukgymnasten. Ouch, ouch, idag blev det verkligen ett jobbigt pass. Stapplar runt med ömma vader. Det töjdes och fixades mycket med dem + nålar på slutet. Ska tillbaka igen på fredag. Skönt med två dagar i veckan faktiskt men hjälp vad jag tyckte det var jobbigt idag. Frös iaf inte när det var över.
 
Jag blev tvungen att åka till apoteket för att beställa ena vovvens medicin, så jag passade på att handla också. Nu har dom höjt priser igen :down: Kattmaten som har kostat (på den affären) 13.90/burk, tog dom nu 18.90 för :eek:
Snål som jag är så handlade jag bara det viktigaste och tar "stora" affären när jag börjar jobba igen. Det blir bara en kortare omväg hem från jobbet, mot 3 mil extra om jag hade åkt idag. Undrar om jag är smålänning i själen 🤔:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp