Vad gör vi? Del CLXXXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har roat mig med att tvätta ikväll. Tokigt många tvättmaskiner blev det, men nu är alla kläder och alla miljarder filtar rena. Även filten som hundarna har i bilen tvättades nu och eh... Det behövdes :D

Den hundfilten är förövrigt helt fantastiskt mysig. Vi fick den av partnerns mor, för hon tänkte slänga den då den nu var för ful, sliten och inte omtyckt. Och visst, det är långt ifrån den snyggaste jag sett, men den är skön, stor(!), tjock och helt utan hål eller andra konstigheter. Hundarna älskar den också. Det är bra att ha hund ibland. Gamla fula filtar, handdukar mm slängs aldrig, de bara används av hundarna istället och så blir alla glada.
 
Älskade pappan rycker ut som bygghjälp imorgon och ons med nya huset. Kändes ändå lyxigt att säga "ta med dig badbyxor om du vill gå ner och bada". 😍
En kompis har varit så himla hjälpsam också. Han bor bara några km från nya gården och har sett till att ha nyckel "så kanske jag åker dit några kvällar om jag hinner och fixar lite om ni är hemma". Han har jobbat som snickare förut och gör allt så snyggt med golvläggningen tex och kom med verktyg och lite material han tyckte vi skulle ha. Bästa! 😍
 
Trött som sjutton och besviken på folk och hur de behandlar andra. Delvis också lite avundsjuk på folk som lyckas så otroligt mycket bättre än vad jag själv gör och som verkar så löjligt nöjda med sina liv. I normala fall hade jag kört på total ignore, men man kan ju inte alltid välja vilka personer man har i sin närhet och det är då det blir jobbigt.

Men ja, jag får försöka hitta metoder för att inte låta det ta mental energi från mig... Att sova nu vore kanske en bra början. Klockan blev visst mycket igen.
 
Kaffe!! Mer motiverad för jobb idag. Igår var jag ett stressigt vrak men det var nog dels hormonellt, dels för jag inte kände jag hade koll på läget. Nu känns det bättre.

Får hem barnet på onsdag, ja, imorgon pga exet mår dåligt.

Funderar (igen) på om jag ska kliva av som skyddsombud på jobbet, trivs egentligen med det men har inte tid med alla möten :arghh:
 
Kaffe!! Mer motiverad för jobb idag. Igår var jag ett stressigt vrak men det var nog dels hormonellt, dels för jag inte kände jag hade koll på läget. Nu känns det bättre.

Får hem barnet på onsdag, ja, imorgon pga exet mår dåligt.

Funderar (igen) på om jag ska kliva av som skyddsombud på jobbet, trivs egentligen med det men har inte tid med alla möten :arghh:
Din mängd arbetsuppgifter ska anpassas om du har andra uppdrag på jobb.
 
Kaffe!! Mer motiverad för jobb idag. Igår var jag ett stressigt vrak men det var nog dels hormonellt, dels för jag inte kände jag hade koll på läget. Nu känns det bättre.

Får hem barnet på onsdag, ja, imorgon pga exet mår dåligt.

Funderar (igen) på om jag ska kliva av som skyddsombud på jobbet, trivs egentligen med det men har inte tid med alla möten :arghh:
Nehej, barnet kommer ikväll. Jag blir så TRÖTT när man bestämt en sak som sedan ändras för hon börjat tänka efteråt. Nu blev jag bitter igen. Det gick fort 🙄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp