Vad gör vi? Del CCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter promenad med hästarna och även tunnat ur bädden åt pållan på 4 kärror packad spån ut på tung gödselstack pga skitvädret 💪fick det allt efter ärtsoppan bli några pannkakor, en liten kula Sia vaniljglass och jordgubbssylt; testade Bobs bara bär och frukt, så barnsligt gott 😍😋.
#balansilivet

Har lagt mig i sängen. Insåg att jag har ont i hela munnen efter att ha spänt mig så galet mycket och bitit ihop hårt och länge. Okänt hur länge. Nu ligger jag med öppen mun för att försöka tvinga mig att göra annat. Inte direkt avkopplande det här :cautious:

Jag var tvungen att kika på en informationsvideo och om jag inte fått fejkfrön bör de börja gro inom ett par dagar eller så bara! Jag ska genast sandpappra dem och lägga dem i vatten redan ikväll!
Egen tråd, snälla! Vill gärna följa. 🌱 :love: förväntar du dig att de kommer gå i blom hos dig?

• Hjärta
Reactions: Sel
Varit ute med hundarna och bytt ortos då jag inte får plats med den nya i skon. Kommit in, tar av mig den stora klumpen och ska sätta på mig den nya, när jag av en slump upptäcker att jag ända sedan igår tagit på mig den bak och fram. 🫣 Inte konstigt jag tyckt den har varit fruktansvärt obekväm. 🤪

Idag ska jag äntligen på skadebesiktning av bilen för att dokumentera skadorna som jag fick när jag blev påbackad av en bil.
Försäkringsbolaget lär inte tycka att den är värd att laga tyvärr, så hoppas på att få tillräckligt mycket pengar för att lösa in den så jag slipper lägga så mycket emellan till en ny bil.

Idag ska jag äntligen på skadebesiktning av bilen för att dokumentera skadorna som jag fick när jag blev påbackad av en bil.
Försäkringsbolaget lär inte tycka att den är värd att laga tyvärr, så hoppas på att få tillräckligt mycket pengar för att lösa in den så jag slipper lägga så mycket emellan till en ny bil.
Blev den obrukbar? Annars funkar det helt okej att köra med bucklig, repig och skrapad bil också - 97% av sydeuropéer gör det varje dag och jag gör det också. Men jag hoppas på ett bra utfall för dig! Eftersom du blev påkörd ska du såklart bli ersatt på något sätt, men jag tänker att man kan förhandla med försäkringsbolaget om att få en ersättning OCH behålla bilen för bruk om det känns rimligt.

Blev den obrukbar? Annars funkar det helt okej att köra med bucklig, repig och skrapad bil också - 97% av sydeuropéer gör det varje dag och jag gör det också. Men jag hoppas på ett bra utfall för dig!
Nej, den går att köra med, men har börjat rosta en massa över hela sidan där det blev skador.
Så känns sådär inför framtiden. Men ja, får se hur det blir.

Blev den obrukbar? Annars funkar det helt okej att köra med bucklig, repig och skrapad bil också - 97% av sydeuropéer gör det varje dag och jag gör det också. Men jag hoppas på ett bra utfall för dig! Eftersom du blev påkörd ska du såklart bli ersatt på något sätt, men jag tänker att man kan förhandla med försäkringsbolaget om att få en ersättning OCH behålla bilen för bruk om det känns rimligt.
Men det är bra att få den skadadebesiktad! En kollega råkade ut för en smittnings olycka på en parkeringsplats, det syntes inte så stora skador. Men det var ganska stora skador när mekaniker kollade på bilen.

Men det är bra att få den skadadebesiktad! En kollega råkade ut för en smittnings olycka på en parkeringsplats, det syntes inte så stora skador. Men det var ganska stora skador när mekaniker kollade på bilen.
Men fick den ut på försäkringen om det var smitning? Jag vet de som fick bråka som fan.

Idag tänkte vi åka och köpa möbler till badrummet. Om vi hittar något vi gillar vill säga. Det är rea till och med idag.

Har fortfarande inte fått en tidsplan av snickaren. Rörmokaren undrar också vad som händer.

Kul, hoppas ni hittar något. Hur blir väggar och golv?
Vi har inte kommit vidare heller, men det är för att jag inte kan bestämma mig.
Snickaren har dock beställt en större provbit av våtrumsmatta åt oss som vi ska hämta och titta på.

Dags för förhoppningsvis längre sovstund. Marodören somnade precis efter att varit vaken sen 3 ungefär. Vi som fått till bra tider och rutiner igen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 193
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 266
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 839
Senast: Mkb
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
670
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka