Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Prinsessan på ärten?
Nej de tänker inte efterIbland vet jag inte om kunderna driver med mig.
En man frågade efter blommor som skulle hålla sig fina länge på en grav.
Nu? Levande blommor? Liksom... krukväxt?
Ja? Skulle rosor passa bra?
Snälla, det är januari och vi har minusgrader och en massa snö. Nej vi har inte blommor som lever och är fina och blommar utomhus vintertid
På en kyrkogård tänker de inte alls. Många blir chockade över atg det grävs rätt i gräset i ett gräsgravsområde. De troe att ffa urnor sänks ner i rabatten? den rabatt som vi gräver i och gräver om årligen hur de tänker med kistor vette 17!Nej de tänker inte efter
Alls
Överhuvudtaget
Och de har inte den minsta aning om att saker och ting måste odlas fram under rätt förutsättningar för att frodas
Plastblommor överlever allt även -20....Ibland vet jag inte om kunderna driver med mig.
En man frågade efter blommor som skulle hålla sig fina länge på en grav.
Nu? Levande blommor? Liksom... krukväxt?
Ja? Skulle rosor passa bra?
Snälla, det är januari och vi har minusgrader och en massa snö. Nej vi har inte blommor som lever och är fina och blommar utomhus vintertid
Märkligt egentligenPå en kyrkogård tänker de inte alls. Många blir chockade över atg det grävs rätt i gräset i ett gräsgravsområde. De troe att ffa urnor sänks ner i rabatten? den rabatt som vi gräver i och gräver om årligen hur de tänker med kistor vette 17!
Jo alltså vi har ju 1-3 begravningar i veckan. Men jordfästning är det ju betydligt färre och urnsättning brukar det bara vara några få med på.Märkligt egentligen
Begravningar är ändå vanligt förekommande i vårt samhälle väl
Men det kanske inte är lika vanligt att man har en begravningsplats i närheten längre?
Jag gick på förskola mitt emot en kyrka och var med på någon barntimme via kyrkan
Skolan låg inte heller långt från kyrkogården
Och jag var nog inte så gammal första gången jag var med på någon släktings begravning
Har varit hos tandläkare i dag, inte en dag för tidigt, för sent eller vad man nu säger, har glömt. Knäckte en tand förra veckan efter ett epilepsianfall och har sedan tidigare en trasig tand efter ett annat epilepsianfall, så det var dags att ta tag i det. Blev en undersökning i dag, och det finns lite att göra så att säga, tex rotfylla den ena trasiga tanden och ersätta den som saknas sedan förra veckan. Jag har i alla fall INTE tandlossning, men är muntorr som tusan så han tycker att mina funktionsnedsättningar och muntorr pga mina mediciner borde göra att jag kan få sk nödvändig tandvård, för sjukvårdskostnader. Det skulle jag inte tacka nej till. Slog i käken vid senaste anfallet och kan plötsligt bita ihop, vilket jag inte kunnat tidigare pga mitt öppna bett, mitt öppna bett har skyddat tänderna en del mot att bitas sönder vid anfall också. Nu när jag kan bita ihop ser jag ju inte fram emot anfall....
Jag ska göra ett försök, tror jag. Tyckte du att det var lätt att få? Hur gick du till väga? Har så mycket jag ska ordna just nu så jag känner mig lite lost.Nej men klart du ska söka tandvårdskort. Jag har det pga mediciner som ger muntorrhet och MS.
Jag upptäckte henne via Broken English, men har genom åren hittat väldigt mycket musik som hon gjort genom åren som jag verkligen gillat.Marianne Faithful har lämnat oss