Vad gör vi? Del CCVIII

Äter frukost och förbereder för jobb. Har för ovanlighetens skull öppningspass idag och imorgon, och ansvar för såväl praktikanter som att lägga beställningar genom vårt nya beställningssystem (som än så länge känns lite krångligt, troligen för att det är nytt). Känns i alla fall kul att det händer något lite annorlunda, annars är det ju väldigt mycket samma sak varje dag på jobbet, även om kunder såklart har olika frågor och behöver hjälp på olika sätt.

Tusen tack all som tänkt på.mig! ❤
Söndag den 26/1 kl 17:28 kom samtalet
Måndag den 27/1 runt 05 blev jag opererad. Tisdagen kommer jag knappt ihåg. Vet att jag stod upp 2 ggr och att andningsövningar tog all kraft. Vaknade några ggr tisdag natt och kände mig redan piggare. Blivit av med 4 av 7 kanyler. Har sockerdropp och ett bs på 6. Sista insulinet jag tog var natten mellan sön-mån. Båda organen kickade igång direkt. Nu har jag fått en egen rullator enbart för dränaget och kan röra mig fritt. Varit uppe och gått flera ggr även om det bara är korta sträckor. Läkarna är än så länge jättenöjda även om det inte är helt klart än. Kan fortfarande vända. Sjukvården kan verkligen vara fantastisk ibland. Största problemet nu är att hitta rätt medicinering i form av smärtlindring då jag blir sjukt dålig sv morfin.
Jag är så tacksam för allt tankar ❤️ och ett extra tack till @Islandshästryttaren för uppdatering.

Så fantastiskt att höra! ❤️ Jag känner dig inte personligen, men verkar vara en enastående person som har fått hantera så mycket de senaste åren. Jag önskar verkligen att organen håller sig på mattan och att du får glida mer räkmacka framöver!

Måndag den 27/1 runt 05 blev jag opererad. Tisdagen kommer jag knappt ihåg. Vet att jag stod upp 2 ggr och att andningsövningar tog all kraft. Vaknade några ggr tisdag natt och kände mig redan piggare. Blivit av med 4 av 7 kanyler. Har sockerdropp och ett bs på 6. Sista insulinet jag tog var natten mellan sön-mån. Båda organen kickade igång direkt. Nu har jag fått en egen rullator enbart för dränaget och kan röra mig fritt. Varit uppe och gått flera ggr även om det bara är korta sträckor. Läkarna är än så länge jättenöjda även om det inte är helt klart än. Kan fortfarande vända. Sjukvården kan verkligen vara fantastisk ibland. Största problemet nu är att hitta rätt medicinering i form av smärtlindring då jag blir sjukt dålig sv morfin.
Jag är så tacksam för allt tankar ❤️ och ett extra tack till @Islandshästryttaren för
Härligt att läsa! Hoppas det går fortsatt bra. 😊

Jag är så tacksam för allt tankar ❤️ och ett extra tack till @Islandshästryttaren för uppdatering.
Underbart att höra! Hoppas på fortsatt bättring :heart

Ska snart packa in oss i bilen och åka och hämta beställda matkassar. Har dock inte fått någon som helst information om hur man hämtar? 😅 blir så stressad av sådant här, att inte veta. 😫

Jag har övergått till spånpellets till hästarna pga billigare och mer praktiskt att frakta hem. MEN shettisen vägrar att lägga sig ned och vila i boxen om hon inte får kutterspån. Så nu köper jag såklart det hon vill ha för att hon ska få vila... :meh: :D

Livet (i perioder) med förra hästen, som var känslig i ryggen och inte köpte några kompromisser + fick skav av typ allt när det inte var sommar - "what Honey need, Honey gets, matte käkar pasta med ketchup". :idea::angel::o

För all del, lilla fröken katt är rackarns bortskämd - även om hon bara tycker att det är en rimlig standard. :rofl:

Ska snart packa in oss i bilen och åka och hämta beställda matkassar. Har dock inte fått någon som helst information om hur man hämtar? 😅 blir så stressad av sådant här, att inte veta. 😫
Är det ICA eller? Antar man säger till vid ankomst, vad jag förstått på plats för ICA, själv inte hämtat själv, brukar göra det hos CG men då ankomstregistrerar man sig i telefon :)

Så skönt att höra! <3 God återhämtning!

Hemsk morgon i dag! Dottern fick ett ep-anfall i morse, helt från ingenstans. Självklart är jag medveten om att jag bör hålla mig lugn när det händer, men det är så fruktansvärt jobbigt att stå vid sidan om och bara se på. Jag är fortfarande, flera timmar senare, alldeles skakig. Dottern sover dock skönt med sin bästa vän 🐕

Snart lunch, sedan ska jag ta en promenad i solen med hundarna och rensa hjärnan lite.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 715
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 519
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 362
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka