Vad gör vi? Del CCVIII

Ska skriva någon timme och sen laga mat. Känner mig så inspirerad nu när jag skriver på sista delen av boken. Även om det bara är ett råmanus med stor behov av redigering så känns det ändå fantastiskt att jag snart har skrivit igenom hela romanen en första gång och att jag skrivit i princip en hel bok snart vilket också är otroligt eftersom jag började i september! Känner mig faktiskt lite stolt över mig själv! :):banana: Min förhoppning är att kunna få ut boken till testläsare någon gång mellan juni till augusti.

Ganska nyligen hemkommen från en heldag för att träffa ortoped och sjukgymnast. Fick en ny ortos som jag inte är helt hundra på om den sitter riktigt. Känns ganska obekväm, till skillnad mot när jag provade och fick hjälp att sätta på den första gången, innan jag bytte tillbaka till den gamla inför hemresan.

Soligt och fint i morse när åkte, hann börja skymma och snöa innan jag var hemma. Jag avskyr att köra i skymning och snörök. :wtf: Mitt eget fel, varit så sugen på indiskt länge och tänkte passa på när jag var klar hos vården, men det var en stor besvikelse. Kommer nog aldrig besöka det stället igen. Inser att jag varit bortskämd med både bra pizzerior och restauranger i Sthlmsområdet. Det var väl inte dåligt, men oerhört trist. :meh:

Har precis upptäckt att det finns lockiga/krulliga grisar! <3
De ungerska? Visst är de jättesöta! 🥰

1738168768420.webp

Väntar på postmord, de ska leverera två paket. Spännande … får jag inget, ett, två eller kanske tre …? Ingen som vet.
Leveranstid 17-22. Suck! Jag skulle vilja lägga mig senast 21.

Edit: Wohoo! Fick uppdatering. Prel tid 18:25-19:20. Skönt med lite exaktare tid.

Precis! <3
Var tydligen en brittisk ras från början som exporterades till ungern och sedan försvann här. The Lincolnshire curly coat.
Så jäkla gulliga!
Om hotellet bestämmer sig för grisar vet jag ju vad jag ska föreslå! :D
Fast enligt wiki och vad jag läst om den tidigare så är det en gammal ungersk ras.

Ungerska ullsvinet är framavlat från äldre ungerska svinraser, som Bakonyi och Szalontai, som korsades med Šumadija från Serbien och senare med andra raser som Alföldi eller kroatiska Šiška och Syrmien. Framavlingen skedde i Ungern under första halvan av 1800-talet. Efter andra världskriget, under kommunismen, när de stora statliga kombinaten och jordbrukskollektiven prioriterade stordrift höll rasen på att försvinna. Efter järnridåns fall 1989 har den fått förnyat intresse. Den är även populär i Spanien där den hålls för att producera serranoskinka.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 715
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 519
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 362
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka