Vad gör vi? Del CCVIII

Sitter på ett av våra lokala caféer och jobbar. Kände att jag behövde lite miljöombyte men kunde inte gå för långt bort (läs: kontoret) eftersom jag väntar leverans av både matvaror och min nya ridhjälm under dagen, så det blev att jag satte mig här i ett par timmar. Jag har lyckats lösa några besvärliga jobbrelaterade problem och samtidigt upptäckt att detta ställe har helt gudomligt goda scones, så det har definitivt varit en lyckad utflykt såhär långt :D

Hemmajobb idag och börjar äntligen kunna ta tag lite i ärendehögen som blev liggande under min sjukdom. Innan idag har det mest hunnits med möten och släcka det akuta, så skönt att kunna börja jobba lite med den stora högen med viktigt med inte riktigt lika akut 😅

Ortopeden klar, får en ny och mindre ortos som jag ska ha i fem veckor och sedan nytt återbesök för att se hur det läker. Beslut om operation tas då. :cautious:

Träffat sjukgymnast och fått övningar jag ska öva på, med ortos och nytt återbesök om tre veckor.

Ätit lunch på en indisk restaurang, inser hur bortskämd jag varit med bra ställen tidigare. Tror inte jag kommer gå hit fler ggr trots att de fått bra kritik. Lever inte alls upp till mina smaklökar. :down:

1000011112.webp

Jag har det mycket bra ☀️

Stackars min pålla; när jag vände på henne så snodde hon runt och sjönk ner i den äckelmjuka marken och lixom "kotade över" med ena bakbenet, förbannade skitväder att ställa till elände!!

Tacksamt nog blev hon inte halt- hoppas det håller sig så 🙌 . Nu äter pållan nöjd sitt lunchhö medan jag med ätit lunch och kunde ställa in matvarorna i stallets kyl och frys efter handlingen på ICA; det var jag och alla pensionärer mest 😄. Så det positiva är ju verkligen att förhoppningsvis gått så bra det kunde och är så toppen med ett kök i stallet 🙌👍.

Lagt en matvarubeställning online och ska hämta den imorgon. Dessutom lagt en beställning på apotek med diverse till oss båda så att vi tar oss igenom de kommande dagarna.

Orkar på riktigt inte det här. 😣

… och det gurglar i mina lungor…

Skrivit ett halvskälligt mail till alla om att man inte ska gå in i en byggnad där brandlarmet går pga förekommen anledning :cautious:
Hur tänker folk?

Att 95% av alla larm är övning eller falsklarm och att 5% är en acceptabel risk att ta för att dö en plågsam död och dra med sig andra i olyckan denna mulna och regniga höstdag?

Bra att det finns nån som säger ifrån, blir också tokig på den där oförmågan till tankekraft och följande av enklaste form av regler.

Att 95% av alla larm är övning eller falsklarm och att 5% är en acceptabel risk att ta för att dö en plågsam död och dra med sig andra i olyckan denna mulna och regniga höstdag?

Bra att det finns nån som säger ifrån, blir också tokig på den där oförmågan till tankekraft och följande av enklaste form av regler.
Kanske ska börja med det...
"Hej, om du ställer dig i den här fyrkanten finns det 95% chans att du känner dig liiiite varmare och att det slutar regnar. Men 5% chans att du dör en plågsam död! Vad väljer du att göra?"
:D

Alltså jag orkar inte… sonen vaknade prickig idag. Röda prickar, vätskefyllda prickar… vattkoppor. 😩 än så länge är han rätt oberörd av dem, ingen feber osv, men det lär ju komma.
Jag mår fortfarande så jäkla kasst dessutom.

Vilken jävla start på det här jävla året alltså! Är det såhär det ska bli?! 😭😭😭
Kolla med läkare om han kan få Tavegyl, det lindrar klådan och man sover bättre. Fick det när jag hade vattkoppor som vuxen.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 715
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 519
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 362
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Pusseltråden
  • Ömmande födelsemärke

Hund, Katt, Andra Djur