Jag kor nu igenom Portland dagligen och kommer vaster ifran. Nar jag kommer ut fran vart samhalle ser jag Mount Hood, som ibland forsvinner bakom hoga kullar eller nagot mindre berg pa vagen, men kommer snart fram med sin snokladda topp igen. Mt. Hood ligger 120 km fran dar jag bor, om man drar en linje mot oster, fran mitt hus till bergstoppen och det ar 3500 meter hogt och har sno pa toppen aret runt.
Det ar en sa magnific, powerful, sak att se sa langt bort ... det skulle ta mig nastan 3 timmar att kora pa motorvagar for att komma dit. Dessutom har jag borjat langta efter att aka skidor igen. De maste ju ha "snalla" backar dar som en gammal tant med beskorhet kan aka i, kan jag tycka. Det maste i alla fall undersokas till varen nar det blir lite battre vader, nu ar det for kallt att gora nagonting ...
I morgon blir det soligt igen ... Vi har nu haft som i tre veckor, men samtidigt kallt innan solen kommit upp ordentligt. Det kan Jag ta, det ar underbart med klarbla himmel och sol som faktiskt varmer ganska ordentligt.