Vad gör vi? Del CCVIII

Gick nÄgra hÄllplatser imorse för det var nÄgot fel pÄ bussen. NÀr jag gÄtt fem meter ungefÀr blev en kille pÄ cykel pÄkörd av en bilist. Funderar pÄ hur det gÄtt för honom nu han for i backen rÀtt rejÀlt och det var en ordentlig smÀll.Kom dock en kvinna som var lÀkare och en man som jobbat pÄ ambulansen i tio Är sÄ jag avlÀgsnade mig ganska snabbt, hade inget att tillföra.

Har suttit i soffan pĂ„ tok för lĂ€nge, men jag Ă€r för trött för att lĂ€mna den. Å andra sidan vill jag ju gĂ€rna sova i sĂ€ngen inatt sĂ„... Dags att borsta tĂ€nder och nattrasta hundar. Det kĂ€nns verkligen att jag Ă€gnade rasten Ă„t att handla pĂ„ Ica idag, sĂ„ att jag gĂ„tt eller stĂ„tt konstant frĂ„n klockan 12 till klockan 19 (och innan det gick hundpromenader osv).

Fick förövrigt veta att under tiden jag var pÄ semester sÄ var det flera kunder som frÄgade specifikt efter mig, nÄgon hade t.o.m. ringt för att kolla om jag jobbade, för de ville komma och fÄ min hjÀlp :p KÀnns kul att man Àr sÄ vÀldigt uppskattad pÄ jobbet, men det ska bli vÀldigt skönt att vara ledig imorgon!

Fick mess frÄn chefen idag som undrade om det var möjligt att flytta Onsdagsklienterna sÄ att jag kunde komma in till hotellet och hjÀlpa till imorgon. PÄ grund av stormen har vi haft en menagerie av elarbetare hos oss och de Äker imorgon sÄ VIPS hade vi 68 extra rum att stÀda och ingen extrapersonal.
Kul lÀge. :angel:
Det Àr rimligt för en person att stÀda nÄgonstans mellan 10 och 15 hela rum pÄ ett pass, beroende pÄ storlek och skick.
Givetvis gick det bra med klienterna sÄ imorgon blir en busy day antar jag. Samtidigt har just det hÀr elbolaget helt fantastisk pli pÄ sina arbetare och jag vet att de lÀmnar rummen i superfint skick sÄ det Àr inte hela vÀrlden.
Morgonpassen Àr i alla fall förbi, tacka fan! <3 Börjar nio imorgon.

Jag kor nu igenom Portland dagligen och kommer vaster ifran. Nar jag kommer ut fran vart samhalle ser jag Mount Hood, som ibland forsvinner bakom hoga kullar eller nagot mindre berg pa vagen, men kommer snart fram med sin snokladda topp igen. Mt. Hood ligger 120 km fran dar jag bor, om man drar en linje mot oster, fran mitt hus till bergstoppen och det ar 3500 meter hogt och har sno pa toppen aret runt.
Det ar en sa magnific, powerful, sak att se sa langt bort ... det skulle ta mig nastan 3 timmar att kora pa motorvagar for att komma dit. Dessutom har jag borjat langta efter att aka skidor igen. De maste ju ha "snalla" backar dar som en gammal tant med beskorhet kan aka i, kan jag tycka. Det maste i alla fall undersokas till varen nar det blir lite battre vader, nu ar det for kallt att gora nagonting ...
I morgon blir det soligt igen ... Vi har nu haft som i tre veckor, men samtidigt kallt innan solen kommit upp ordentligt. Det kan Jag ta, det ar underbart med klarbla himmel och sol som faktiskt varmer ganska ordentligt.

AlltsĂ„ jag orkar inte
 sonen vaknade prickig idag. Röda prickar, vĂ€tskefyllda prickar
 vattkoppor. đŸ˜© Ă€n sĂ„ lĂ€nge Ă€r han rĂ€tt oberörd av dem, ingen feber osv, men det lĂ€r ju komma.
Jag mÄr fortfarande sÄ jÀkla kasst dessutom.

Vilken jĂ€vla start pĂ„ det hĂ€r jĂ€vla Ă„ret alltsĂ„! Är det sĂ„hĂ€r det ska bli?! 😭😭😭

Liknande trÄdar

• LĂ„st
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 709
  • LĂ„st
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag frÄn thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 513
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer Àn kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 342
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som Ă€r "minst 16 Ă„r", förmodligen ytterligare lite Ă€ldre. Hon bestĂ€mde sig för att bo hos oss för 15 Ă„r sedan (lĂ„ng...
Svar
14
· Visningar
1 073
Senast: ameo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • UppdateringstrĂ„d 31
  • kattförsĂ€kring