Vad gör vi? Del CCVIII

Har överlevt min första körlektion! Väldigt roligt, och nyttigt att få lite läxor att öva mer på.
Med viss diskrepans i hur många körlektioner vi tänkt oss.
Jag: 3-5 stycken och mer intensiv övningskörning hemma. Körläraren: 10-12, varav några dubbellektioner. Nåja. Gotta sell!

Kom sen hem och gjorde en grandiosa sparris-pizza. Den var verkligen inte alls god, inte ens kallskuret på kunde rädda den. Men åt jag upp hela ändå och är nu otrevligt mätt? Jodå. Kunde ju ätit goda mackor istället :arghh:

Har överlevt min första körlektion! Väldigt roligt, och nyttigt att få lite läxor att öva mer på.
Med viss diskrepans i hur många körlektioner vi tänkt oss.
Jag: 3-5 stycken och mer intensiv övningskörning hemma. Körläraren: 10-12, varav några dubbellektioner. Nåja. Gotta sell!

Kom sen hem och gjorde en grandiosa sparris-pizza. Den var verkligen inte alls god, inte ens kallskuret på kunde rädda den. Men åt jag upp hela ändå och är nu otrevligt mätt? Jodå. Kunde ju ätit goda mackor istället :arghh:
Du skulle valt den med kantarell istället, för en mycket bättre och godare upplevelse :D

Sitter hemma på nätverksträff och pga min växtvärkkänsla satte jag mig i soffan. Då kan jag ha laptopen värmandes benen :idea:

Nu kom dock katten och klämde sig in under laptopen mellan benen. Varnade henne att hon kommer bli kokt katt - men hon verkar inte bry sig nämnvärt direkt :rofl:
Blev ännu varmare på benen. Växtvärkkänslan nästan helt borta - skönt!

Köpte 30 dgrs biljett som gäller på både buss och tåg så jag har bestämt mig för att verkligen åka det oavsett vart jag ska. Så idag åkte jag tåg och buss till tandhygienisten.

Vi har ganska täta avgångar så det går rätt bra och jag är lycklig över att jag slipper köra bil i det här vädret.

Nu ska jag vila så jag orkar åka och storhandla när gubben min kommer hem.

Den är fantastisk!
Men sparris var på rea (nu vet jag varför :cautious: ) så provade den.
Kommer icke göras om!

Tröstar mig nu med godis och choklad som andra lunch :D
Det är den verkligen! Älskar den fortfarande, trots den mängd jag måste ha satt i mig sedan de släppte den först :D

Lunch nummer 2 låter god i alla fall :D

Känns som ett känslomässigt hårt träningspass att gå till psykologen just nu. Blir helt slut efteråt.
Men det är väl bra antar jag att det händer saker även efter 4,5 års veckovis kontakt. Det rör på sig.
Inser vilken jäkla tur jag har som fått möjlighet till att gå hos en sån genial psykolog så länge inom öppenvården.

Väntat i närmare 2 h på en skriftlig chatt med sjuksköterska då jag inte ens kunde försöka ringa VC i morse av vissa skäl. Det är inte akut i att jag behöver vård snabbt och jag är tålmodig men likväl blir man väldigt låst... Plus att jag som i vanliga fall inte är hypokondrisk alls har övertygat mig om ett väldigt olägligt scenario genom att nu ha all tid i världen att googla:meh: Och ja, jag avskyr all form av vårdsökande så både låst och uppstressad heh

Duchad och redo for avfard mot oncology och radiation. Jag blev valdigt trott i gar, och kanner mig lite om just dar de har stralat, men det blir bara 4 dagar i rad sa forhoppningsvis har tumoren atminstone krympt tillrackligt for att kunna avbryta ett tag aven om vi maste gora om det igen. Det kanns dock som okristligt tidigt :sleep: sa jag tar med mig en energidricka eftersom jag ska navigera genom Portland i rusningstrafik.:cautious:

Fick samtal från ett företag jag sökt jobb hos. Intervju är bokad! Men har insett att kortet på mitt personliga brev är 6 år gammalt och inte riktigt överensstämmer längre.. så får hoppas att han inte känner sig lurad 😅 tiden går alldeles för fort ibland.

Fortsätter vänta på sjukvårdschatt, väldigt oklart detta om jag ens får svar idag trots ställde mig i kön vid 13 och har nu lugnat ner mig med det mest olägliga scenariot nog inte stämmer men jag kan inte heller ändra detaljerna i ärendet så kommer få erkänna mig knäpp :p Vore rätt tråkigt om jag även måste jaga VC imorron då jag likväl behöver råd. Kanske ska tina mig en kaka från frysen som belöning för allt väntande;)

Skriver på min roman och funderar på hur det gått för @Diabetikern Jag har en del kontakt med henne vid sidan av bukefalos och skickat några meddelanden mest att jag tänker på henne och så men inte fått något svar. Operationen startade iallafall klockan 5 i går morse eller var iallafall planerad till den tiden när jag hörde av henne sista gången natten till igår. Men försöker intala mig att det kan vara mycket smärtstillande och andra mediciner som gör att hon inte orkar just nu helt enkelt.

Skriver på min roman och funderar på hur det gått för @Diabetikern Jag har en del kontakt med henne vid sidan av bukefalos och skickat några meddelanden mest att jag tänker på henne och så men inte fått något svar. Operationen startade iallafall klockan 5 i går morse eller var iallafall planerad till den tiden när jag hörde av henne sista gången natten till igår. Men försöker intala mig att det kan vara mycket smärtstillande och andra mediciner som gör att hon inte orkar just nu helt enkelt.
Det är nog rätt vanligt att operationer flyttas framåt, hon sover säkert, eller vilar. :heart
(Eller minns inte koden till telefonen).

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
58 709
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 513
Hundavel & Ras Jag har ingen vidare erfarenhet av katt i hemmet med husky mer än kort period med min katt Nisse, vilket inte fungerade. Jag hade...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
3 342
Senast: Mkb
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 073
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring